پخش ویژه برنامه «صبح صادق» در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

هنردستان :در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت می توانند با برنامه «صبح صادق» به واکاوی الگوپذیری از شخصیت علمی، فرهنگی و عرفانی آن معصوم بپردازند.

در برنامه «صبح صادق» از رادیو ایران به ابعاد مختلف زندگی امام جعفر صادق (ع) از جمله وضعیت اجتماعی آن دوره و سیره عملی آن حضرت و جایگاه ایشان در میان مردم پرداخته می شود 

در برنامه «صبح صادق» از رادیو ایران به ابعاد مختلف زندگی امام جعفر صادق (ع) از جمله وضعیت اجتماعی آن دوره و سیره عملی آن حضرت و جایگاه ایشان در میان مردم پرداخته می شود اما تاکید اصلی برنامه بر تاثیر آن حضرت در فرهنگسازی و تغییر سبک زندگی در زمان خودشان است؛ از جمله چگونگی تخاطب و گفتگو، زندگی مسالمت آمیز و همچنین ارائه راهکار برای زندگی دینی در غالب نصایح، روایات، تفاسیر و کلاس های درس.

در این برنامه سعی می شود با توجه به زمان، راهکارهایی (با هرمونتیک) برای زندگی امروز ارائه شود.

کارشناس برنامه محسن خاکی و مرتضی جعفرپور به بررسی اخلاقی و عقیدتی مناظرات علمی امام صادق (ع) از جمله مناظره با ابن ابی العوجاء و ابوشاکر دیصانی ‌زندیق، ارائه راهکار اخلاقی فرهنگ اصیل تخاطب و گفتگو که یکی از نیازهای جامعه است، می پردازند.

«در محضر استاد» بخش های کوتاه از زندگی شاگردان امام صادق (ع) در چند بخش متون ادبی و شعر، «خورشید حقیقت» اشعار درباره حضرت با صدای شعرا و مداحان اهل بیت (ع)، مصاحبه با علمای اهل سنت و بررسی جایگاه امام در دیدگاه اهل سنت و تاثیرپذیری از فرهنگ علمی و عملی حضرت، «مرثیه شهادت» بخش ویژه چگونگی شهادت امام صادق (ع) تشکیل شده از کلام بزرگان روضه و مرثیه، «اهالی آسمان» بررسی کوتاه و عرفانی حدیث لوح فاطمه (س) از پیامبر (ص) پیرامون امام صادق (ع) و گزارش با مردم خصوصا دانشجویان درباره اهمیت گفتگو و تخاطب از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

«صبح صادق» به تهیه کنندگی عبدالله علایی، گویندگی حسن همائی، راوی رضا آقاشریفیان، آیتم سازی حسین معصومی، وحید بیات و لیلا کوچکیان و نویسندگی مهدی رسولی از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ صبح پنجشنبه ۲۹ تیرماه از گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران پخش می شود.

در  همین روز برنامه «عصمت صادق» از ساعت ۸:۳۵ تا ۹ صبح، «گویای راستین» از ساعت ۱۹:۳۰ و «پیشوای صادقان» از ساعت ۲۲:۰۵ از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

منبع :خبرگذاری مهر

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »