زنگ خطری برای سینمای دفاع مقدس در آینده

هنردستان:محمود گبرلو گفت: از دست دادن تهیه‌کنندگان سینمای دفاع مقدس، زنگ خطری برای آینده این ژانر از فیلمسازی است.

به گزارش هنردستان،محمود گبرلو منتقد و نویسنده سینما و تلویزیون در برگزاری مراسم تشییع پیکرحبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس،…

به گزارش هنردستان،محمود گبرلو منتقد و نویسنده سینما و تلویزیون در برگزاری مراسم تشییع پیکرحبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس، حبیب‌الله کاسه‌ساز مقاطع زیادی را چه در دوران پست مدیریتی و چه در زمانی که تهیه‌کننده سینما بود، به سینمای ایران خدمت کرد، به خصوص در ژانر سینمای دفاع مقدس فردی بسیار هوشمند و با تدبیر بود، ضمن اینکه آرامش و متانتش زبانزد فیلم‌سازان بود.

وی در ادامه بیان کرد: خدمت کردن بعد از سال‌های دفاع مقدس به دلیل اینکه کمتر کسی مایل بود در این حوزه ورود کند، دوران سختی بود و همت و تلاش حبیب‌الله کاسه‌ساز در سینمای دفاع مقدسباعث شد تا این تشکیلات به عنوان سینمای دفاع مقدس شکل بگیرد و توانست بنا را بر این بگذارد تا کسانی که مایل هستند، وارد این عرصه شوند. ضمن اینکه به عنوان تهیه‌کننده از لحاظ کاری، فردی حرفه‌ای و هوشمند بود که در زمان تولید همیشه موفق بود .

گبرلو افزود: به همین دلیل است که فکر می‌کنم، حبیب جزو نیروهای ارزشمند پس از انقلاب است. ای کاش می‌ماند و بیشتر در سینمای دفاع مقدس از وی بهره می‌بردیم.

مجری سابق برنامه «هفت» در خصوص تداوم راه شهید آوینی در تهیه و تولید آثار ارزشی و به نمایش گذاشتن آثار دفاع مقدس در تولیدات مرحوم کاسه‌ساز اظهار داشت: ما متاسفانه در مقطعی قرار گرفته‌ایم که تهیه‌کنندگان دلسوز انقلاب و دفاع مقدس را که تازه حرفه‌ای می‌شوند، را از دست می‌دهیم و این یک زنگ خطری است که در آینده با کاهش این تهیه‌کنندگان روبه‌رو خواهیم بود. به عقیده من نسل جوان، به خصوص آنهایی که در حفظ آثار انقلاب و دفاع مقدس متعهد هستند، جدی‌تر وارد این عرصه شوند و راه آنها را ادامه بدهند.

منبع:خبرنگاران جوان

امتیاز دهید
هنرهای تجسمی

جایزه COAL 2024

فراخوان جایزه COAL منتشر شد. به گزارش هنردستان ، فراخوان جایزه COAL منتشر شد. مهلت ثبت‌ نام: 5 مه 2024 (16 اردیبهشت 1403 جایزه زغال

ادامه مطلب »