پلان آخر؛ یک بازیگر، چهار گریم

هنردستان : مجيد واشقاني جلوي دوربين يك مجموعه

گریم و تعدد آن روی یک چهره یک بازیگر اتفاق غریبی در سینما و تلویزیون ما نیست. گریمهایی که گاه چنان روی چهره یک بازیگر می نشیند که گویی جزئی از کاراکتر شخصی او است. در تازه ترین نمونه از این مسئله، مجید واشقانی در چهار گریم متفاوت جلوی دوربین سریالی با عنوان «نامه آخر» رفته است.

 

گریم و تعدد آن روی یک چهره یک بازیگر اتفاق غریبی در سینما و تلویزیون ما نیست. گریمهایی که گاه چنان روی چهره یک بازیگر می نشیند که گویی جزئی از کاراکتر شخصی او است. در تازه ترین نمونه از این مسئله، مجید واشقانی در چهار گریم متفاوت جلوی دوربین سریالی با عنوان «نامه آخر» رفته است که این روزها مراحل تصویربرداری آن تازه پایان یافته است. او در این سریال که به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه کنندگی احمد زالی در حال تولید است،‌ در چهار گریم در سالهای مختلف زندگی یک کاراکتر دیده می شود. گفته می شود فیلم روایتی طولانی از زندگی یک خانواده با محوریت این کاراکتر است. در طول جستجویی که این کاراکتر و خواهرش برای یافتن مادرشان در سطح شهر تهران دارند، فلش بک هایی هم داریم. قصه سریال از دهه ۶۰ و بحبوحه جنگ تحمیلی آغاز می شود و تا امروز ادامه می یابد و تلاطم و افت و خیز زندگی کاراکترهای اصلی در این بستر روایت می شود. گریم واشقانی که ۱۹ سالگی، ۳۰ سالگی و… را در چهار برهه به تصویر می کشد، توسط داریوش صالحیان طراحی شده است.
واشقانی اخیراً سریال «زیر پای مادر» را روی آنتن شبکه یک سیما داشت و بازیهای دیدنی او را پیشتر در مجموعه های «میکائیل»، «ماتادور»، «انقلاب زیبا» و «پشت بام تهران» دیده ایم.

  

امتیاز دهید