مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درگذشت «فریدون آزما» را تسلیت گفت

هنردستان : مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت «فریدون آزما» مدیر تولید و بازیگر با سابقه سینمای ایران را تسلیت گفت.

به گزارش هنردستان از بنیاد سینمایی فارابی، در متن پیام علیرضا تابش که روز شنبه انتشار یافته، آمده است:زنده یاد «فریدون آزما» از جمله هنرمندان پیشکسوتی بود که همواره در حوزه تولید فیلم حضوری مؤثر و فعال داشت و در عرصه هنر نیز با تولید آثار ارزشمند، اوراق وزینی بر کارنامه پربار سینمای نجیب ایران افزود.

 

به گزارش هنردستان از بنیاد سینمایی فارابی، در متن پیام علیرضا تابش که روز شنبه انتشار یافته، آمده است:
زنده یاد «فریدون آزما» از جمله هنرمندان پیشکسوتی بود که همواره در حوزه تولید فیلم حضوری مؤثر و فعال داشت و در عرصه هنر نیز با تولید آثار ارزشمند، اوراق وزینی بر کارنامه پربار سینمای نجیب ایران افزود.
«ضمن عرض تسلیت این پیشکسوت سینما، به جامعه هنری ، ویژه به انجمن مدیران تولید سینمای ایران، برای بازماندگان آن مرحوم صبر و اجر و برای مرحوم آزما غفران و رحمت الهی مسالت می نمایم.»
فریدون آزما از مدیران تولید فیلم‌های سینمایی 28 تیر ماه در سن 73 سالگی درگذشت.
وی سابقه فعالیت در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «لژیون»، «بوی خوش زندگی»، «هامون»، «این ترانه عاشقانه نیست»، «درد مشترک»، «مردی در آینه»، «دادستان»، «کشتی آنجلیکا»، «آب باد خاک»، «پاییزان»، «مدرسه رجایی» را در مقام‌هایی همچون بازیگر، مدیر تولید، مجری طرح، دستیار تولید در کارنامه حرفه ای خود داشت.
مرحوم آزما همچنین همچنین در فیلم‌های «بوی خوش زندگی»، «دادستان» و «هامون» ایفای نقش کرده بود.

منبع : ایرنا

امتیاز دهید
فیلم کوتاه

«تونل» در ایتالیا

فیلم کوتاه «تونل» به نویسندگی و کارگردانی کیارش حقگو در اولین حضور جهانی خود به جشنواره بین المللی تور ایتالیا راه پیدا کرد. به گزارش

ادامه مطلب »