ترجمه «شاهکارهای شرلوک هلمز» منتشر شد

هنردستان : «شاهکارهای شرلوک هلمز» نوشته «آدریان کانن دویل» که توسط رامین آذر بهرام ترجمه شده بود، منتشر و وارد بازار نشر شد.

به گزارش هنردستان، «شاهکارهای شرلوک هلمز» (به انگلیسی: The Exploits of Sherlock Holmes) کتابی 179 صفحه ای است که انتشارات مروارید آن را در قطع رقعی و جلد شومیز به تازگی منتشر کرده است.ناشر انگلیسی این اثر جان موری است.

به گزارش هنردستان، «شاهکارهای شرلوک هلمز» (به انگلیسی: The Exploits of Sherlock Holmes) کتابی 179 صفحه ای است که انتشارات مروارید آن را در قطع رقعی و جلد شومیز به تازگی منتشر کرده است.
ناشر انگلیسی این اثر جان موری است.
پس از درگذشت سر آرتور کانن دویل (خالق شرلوک هلمز)، کوچک‌ترین پسر او، آدریان تصمیم گرفت داستان‌های تازه‌ای با محوریت شخصیت هلمز بنویسد.
او در سال 1952 با همکاری جان دیکسون کار، جنایی‌نویس برجسته‌ آمریکایی 6 داستان بر مبنای شخصیت هلمز نوشت که با موفقیت بزرگی روبرو شد و با نام «ماجراهای جدید شرلوک هلمز» در انتشارات مروارید منتشر شد.
چند سال بعد آدریان 6 داستان دیگر به این مجموعه اضافه کرد (شاهکارهای شرلوک هلمز) که پس از انتشار مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت و بارها تجدید چاپ شد.
تمام این داستان‌ها براساس معماهایی نوشته شده‌اند که واتسون در داستان‌های اصلی شرلوک هلمز تنها به نام آنها اشاره کرده است.
طرح خلاقانه معماها باعث شده دوستداران شرلوک هلمز از خواندن آنها لذت ببرند.
قیمت این کتاب 165 هزار ریال است.

** انتشار چاپ ششم کتاب « نقش های هندسی در هنر اسلامی»
چاپ ششم کتاب « نقش های هندسی در هنر اسلامی» نوشته عصام السعید و عایشه پارمان با ترجمه مسعود رجب نیا از سوی انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر شد.
در بخشی از این کتاب آمده است: از میان هنرهای تجسّمی اسلامی، نقش هندسی، که نخست در معماری روزگار کهن (به ویژه در مصر)، با دسترسی نداشتن به معیارهای اندازه گیری دقیق برای انتقال نقشه ساختمان ها به کار برده می شد و تنها با ریسمان و چندپاره چوب بهره گیری از آن میسّر می گشت، اهمیتی یافت و پایه ای گشت برای پیدایش نقش های دلکش و دلاویز اسلیمی.
نویسندگان این کتاب در تحلیل کار خود تا آنجا که این الگوهای هندسی را در روزگار کهن در معماری برای اندازه گیری به کار می گرفتند؛ دنبال کرده اند. در واقع در غیاب واحدهای اندازه گیری دقیق به بهره گیری از انتقال و انطباق یک نقشه به اندازه های مختلف از طریق جا دادن آن در یک «دایره مبنا» در اندازه های گوناگون می پرداختند.
این اثر که در هفت فصل به نگارش در آمده، مباحثی چون آدمی و اندازه، الگوهای هندسی در طرح های اسلامی، معماری، خوشنویسی اسلامی، عروض در شعر عرب، موسیقی در جهان اسلام، و تحلیل الگوها در هنرهای عملی را مورد ارزیابی قرار داده و هریک را با مثال های قابل لمس در ذهن مخاطبان به تصویر می کشد.
چاپ ششم کتاب «نقش های هندسی در هنر اسلامی» در ۱۶۸ صفحه مصور و با قیمت 180 هزار ریال از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

منبع : ایرنا

امتیاز دهید