هنردستان، گالری “لازاری” پاریس از اول فوریه میزبان مجموعهای از “اسید آمینه”های وحید چمانی نقاش جوان کشورمان شده است.
به گزارش هنردستان، وحید چمانی که این روزها نمایشگاه آثارش با عنوان “اسید آمینهها” در گالری لازاری پاریس به نمایش در آمده است به هنرآنلاین گفت: اسید واژهای است که به صورت ناخودآگاه مفهومی را القا میکند که نشان از اضمحلال و نابودی است اما زمانی که نام “آمینه” میآید موضوع عوض میشود.
وی ادامه داد: آمینه پروتئین است که موجودات زنده بر اساس آن شکل میگیرند. این لغت علمی در حقیقت با تضادی در مفهوم و شکل ظاهری مواجه است. این ترکیب واژگانی به واسطه بخش اول خود بحث انهدام و از هم پاشیدگی را مطرح میکند و در بخش دوم بحث پدید آمدن مطرح است.
این هنرمند نقاش گفت: در این نقاشیها چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ رنگ نکتهای که مطرح است بحث تضاد است. در حقیقت تنالیتههای تاریک و روشنی که ایجاد میکنیم جریان به هم پیوستهای است که در کارهایم ادامه میدهم و در حقیقت اسید آمینهها بر گرفته از دنیای شخصی من است که در هر دوره ای بسط می دهم .
چمانی گفت: من دوست دارم بخشی از آثارم که در آن المانهای قاجاری و پوشش آن دوره را داراست و پیش از این در اروپا به نمایش در نیامده را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتم. 12 اثر که از دو طیف کار است را در این نمایشگاه عرضه کردم که 4 اثر بر روی مقوا و بقیه آثار بر روی بوم است و در کل این آثار ابعاد بزرگی هم ندارند.
وی اظهار داشت: یکی از دلایل بازگشت من به آثار دوره قاجار از این بابت است که ما هنوز سیر تحول قاجار تا مدرن را به درستی طی نکردیم و دریافت درستی از گذشته و امروز نداریم. ما متاسفانه سراسیمه وارد جریانهای جدید هنری میشویم. در حقیقت من تلاش دارم که یک هنرمند قاجاری معاصر باشم.
این هنرمند نقاش گفت: متاسفانه از دورهای المانهای قاجاری صرفا بدل به سوژههای دکوراتیو شدند. در صورتی که ما باید دلیل این که سراغ المانهای قاجار میرویم را بدانیم.
نمایشگاه “اسید آمینه ها” وحید چمانی تا 28 فوریه 2017 ( 10اسفندماه) در گالری لازاری پاریس برقرار است قاجاری صرفا بدل به سوژههای دکوراتیو شدند. در صورتی که ما باید دلیل این که سراغ المانهای قاجار میرویم را بدانیم.