۱۰۰ سریال می‌سازند اما ما بیکاریم/ قدیمی‌ها را فراموش کرده‌اند

به گزارش هنردستان: یک بازیگر قدیمی تلویزیون می‌گوید بازیگران زیادی هستند که به دلیل بیکاری خانه‌نشین و افسرده شده اند.

امیر مولایی بازیگر تلویزیون درباره مشکلات بازیگران هم صنف خود بیان کرد: ما قدیمی‌های سینما و تلویزیون فراموش شده ایم و من بعد از ۴۸ سال باید همچنان در منزل بنشینم و منتظر باشم که کسی تماس بگیرد.

وی اضافه کرد: مدیران صداوسیما می گویند که حدود ۱۰۰ پروژه در حال ساخت است، اما عده ای از قدیمی ها بیکار هستند و حمایتی از آنها نمی شود. ما که سلامتی مان را پای این حرفه گذاشتیم حداقل انتظار داریم نقش هایی در این مجموعه ها داشته باشیم.

مولایی با اشاره به نبود حمایت ها در عرصه سینما و تلویزیون اظهار کرد: من جزو سه صنف هستم اما نه از طرف خانه سینما و نه صداوسیما و نهادهای دیگر از ما حمایت نمی شود و هیچ کس به داد ما قدیمی ها نمی رسد. البته خانه سینما کاری نمی تواند بکند چون مدیران آن چند سالی می آیند و می روند و به فکر امثال ما نیستند.

این بازیگر با اشاره به اینکه در این چند سال تنها چند کار با نقش های کوتاه داشته است، یادآور شد: من بعد از مجموعه های نمایشی که رضا عطاران داشت و با او همکاری داشتم تنها در چند کار بازی کردم و آخرین بار در سریال «مرز خوشبختی» حسین سهیلی زاده بازی کردم که البته حضور کوتاهی بود. چندی پیش هم صحبت هایی برای بازی در سکانس هایی از سریال همایون اسعدیان شد اما هنوز منتظرم تا با من تماس بگیرند.

مولایی اضافه کرد: مردم فکر می کنند ما شغل بسیار خوبی داریم درحالیکه بسیاری از مشکلات ما را نمی دانند. مثلا وقتی با اتوبوس یا مترو رفت و آمد می کنیم از ما می پرسند شما که وضعتان خوب است چرا از وسایل عمومی استفاده می کنید و من مجبورم به مصلحت دروغ بگویم که می خواهم در میان مردم باشم.

این بازیگر قدیمی درباره کم کاری هایش عنوان کرد: بسیاری از من می پرسند چرا کم‌کار هستم و من نمی دانم چه بگویم. تلویزیون خانه دوم من است و من هیچ گاه نمی خواهم از خانه خود بد بگویم اما چه کنم که اکنون سه سال است، بیکارم. گاهی پیش می آید که برای پروژه ای به تست صدا و گریم هم راه پیدا می کنیم اما یک باره یک نفر دیگر جایگزین می شود.  

وی در پایان بازیگری را برای تقویت روحیه اش خوب دانست و گفت: من از ۱۳ سالگی وارد این حرفه شدم و اکنون که ۶۱ سال دارم بازی کردن در یک سریال برای روحیه من خوب است. بسیاری از بازیگران هم سن و سال من هستند که این روزها در خانه های خود افسردگی گرفته اند. 

امتیاز دهید