شرایط اکران بیشترین ضربه را به فیلمسازان مستقل می‌زند

به گزارش هنردستان: به گفته علیرضا صمدی کارگردان سینما، برخی در هر شرایطی آثار سینمایی را اکران می کنند و گویا فقط می خواهند از شر فیلم‌ها راحت شوند.

علیرضا صمدی کارگردان سینما درباره زمان اکران فیلم سینمایی «بی نامی» گفت: بعد از آن‌ که فیلم سینمایی «بی نامی» به سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر راه نیافت، مشکلات ما شروع شد زیرا به طور کلی کارگردانان اول تا زمانی که فیلم اولشان را نسازند، متوجه نمی شوند که جشنواره چقدر اهمیت دارد. واقعیت این است که اگر فیلمی به جشنواره نرود گویا اصلا تولید نشده است به همین دلیل ما هم هنوز اقدام به اکران «بی نامی» نکرده‌ایم البته در نظر داشتیم آن را آبان ماه به نمایش بگذاریم اما به یک باره با یک تراکم اکران مواجه شدیم به همین دلیل ترسیدیم و عقب نشستیم و با وجود اینکه پخش‌کننده ها از ما خواسته اند که فیلم را ببریم تا ببینند اما هنوز این کار را هم نکرده ایم.

وی افزود: در حال حاضر یک فیلم‌سوزی دسته جمعی در حال رخ دادن است به همین دلیل از اکران «بی نامی» در این برهه منصرف شدیم البته شاید این موضوع هم برای فیلم ضرر داشته باشد و باعث شود که بیات شود.

صمدی بیان کرد: دلم می خواهد فیلم دومم را بسازم اما منتظرم فیلم اولم اکران شود ولی از سوی دیگر حاضر نیستم «بی نامی» به هر قیمتی اکران شود. من می فهمم که چرا فیلمسازان دیگر در چنین زمانی آثارشان را اکران می کنند اما من با بدبختی فیلم ساخته ام، سرمایه یک فرد را آورده ام و خودم هم سرمایه گذاشته ام و هرچند «بی نامی» با هزینه کمی ساخته شده است اما دوست دارم که پول ساخت این فیلم برگردد.

این کارگردان ادامه داد: این روزها می بینم که فیلمی برای مثال ۲ میلیون تومان فروخته که این مساله برای من تعجب برانگیز است، زیرا گویا برخی فقط می خواهند از شر فیلم راحت شوند و بگویند فیلمت را اکران کردیم ولی وقتی یک کارگردان خودش در ساخت فیلم دخیل می شود، بخشی از سرمایه را تامین می‌کند و نمی‌خواهد سرمایه‌گذارش را از دست بدهد، متوجه می شود که اوضاع از چه قرار است.

صمدی با اشاره به دیگر فعالیت هایش اظهار کرد: به تازگی نگارش فیلمنامه ای با عنوان «صحنه زن» را به پایان رسانده و سعی کرده ام در آن ضمن رعایت اقتصاد سینمای ایران، نگاه خودم به سینما را نیز داشته باشم. «صحنه زن» درباره یک باند خلافکاری است که همین عنوان را دارند و احتمال دارد تهیه‌کننده این فیلم هم مجید رضابالا باشد.

وی با اشاره به اینکه «صحنه زن» ایده خوبی دارد، توضیح داد: مشغول بازنویسی فیلمنامه و توجه به نکاتی هستیم که ممکن است دچار ممیزی شود.

کارگردان «بی نامی» اضافه کرد: در نظر داشتم «صحنه زن» را مهرماه کلید بزنم ولی شرایط روحی اجازه این کار را نداد از همین رو می خواهم فروردین ماه آن را جلوی دوربین ببرم.

صمدی در پایان عنوان کرد: در نظر دارم بخشی از «صحنه زن» در تهران و بخش دیگری در شمال روایت شود. به طور کلی هم این فیلم متفاوت تر از «بی نامی» است و یک ماجرای پلیسی- معمایی دارد بنابراین امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم پروانه ساخت بگیریم.

امتیاز دهید