فضای «کلنل» را تلطیف کردم/ شالوده شیخ مقصود از قاضی شریح گرفته شد

به گزارش هنردستان: بازیگر نقش شیخ مقصود در «کلنل» با اشاره به ویژگی های نقشی که در این اثر نمایشی برعهده دارد درباره تحقیقاتی که برای ایفای درست این شخصیت انجام داده است، سخن گفت.

سیروس همتی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره نقشی که در نمایش «کلنل» که این روزها در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه است برعهده دارد گفت: نقشی که در این نمایش ایفا می کنم قاضی شیخ مقصود نام دارد و چون ما به ازای بیرونی زیادی دارد و در واقع بعد اجتماعی اش بالاست مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به این نقش تلاش زیادی کرده که از دیدن فیلم گرفته تا خواندن کتاب را شامل می شد، بیان کرد: خواندن کتاب زندگی قاضی شُرَیح که فرمان قتل امام حسین (ع) را صادر کرد به من کمک زیادی در ایفای این نقش کرد چون کاراکتر شیخ مقصود نیز در این نمایش قاضی است. قاضی شریح در آن زمان به حکومت و سیستم وصل شد و خودش را فروخت که همین ویژگی ها توانست در شکل گیری نقشی که در نمایش «کلنل» برعهده دارم به من کمک زیادی کند زیرا شیخ مقصود نیز مانند قاضی شریح فردی بی هویت و خودفروخته است.

همتی ادامه داد: یکی دیگر از کاراکترهایی که برای این نقش مدنظرم قرار داشت قاضی شارح در سریال «سربداران» بود. در نوع خطابه علی نصیریان بازیگر این نقش آرامشی وجود دارد که در دل این آرامش طوفانی از رذالت پنهان شده و همین ویژگی به من در ایفای نقش شیخ مقصود کمک زیادی کرد. نکته مهم‌تر این است که بسیاری از آدم های اطراف ما در دنیای امروز که افراد دگمی هم هستند به عنوان دیگر الگوهای من مورد استفاده قرار گرفتند.

بازیگر فیلم «مارمولک» یادآور شد: شخصیت شیخ مقصود هیچ کدام از کاراکترهایی که نام بردم نیست اما می تواند شالوده ای از همه آنها باشد. صادقانه بگویم خیرالله تقیانی پور کارگردان نمایش از من خواسته که این قصه تراژیک و عاشقانه در صحنه هایی که شیخ مقصود حضور دارد تا اندازه ای تلطیف شود تا مخاطب انرژی بگیرد.

وی درباره دیگر فعالیت هایش بیان کرد: بازی در سریال «پاهای بی قرار» به کارگردانی منوچهر هادی تا اندازه ای دست و پای من را برای انجام کارهای دیگر بسته است اگر برنامه ریز های مجموعه بتوانند هماهنگی های لازم را انجام دهند، می توانم به فعالیت های تئاتری ام هم برسم. ویژگی نقش سید که در این سریال برعهده دارم این است که در هر سه مقطع زمانی که داستان در آن اتفاق می افتد خودِ من با سه گریم متفاوت این نقش را بازی می کنم که نقش دوست داشتنی برایم است.

همتی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: نمایشنامه «فیش آباد» ۲ ماه قبل سه شب در تئاتر شهر نمایشنامه خوانی شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت که قرار است یا در تئاتر شهر و تالار حافظ یا سالنی که زیر نظر بنیاد روایت فتح قرار دارد و در خیابان طالقانی واقع است، اجرای عمومی داشته باشد.

«کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود و حسین پاکدل، شهرام‌ حقیقت‌ دوست، اتابک نادری، سیروس همتی، آرش آصفی، مونا فرجاد، آتیه جاوید، مصطفی ساسانی، جواد پورزند، وحید نفر، علیرضا ناصحی، الهه شه‌ پرست، حسین شفیعی، محمد شکری، سیامک توده فلاح، محسن مهری دروی، آناهیتا خسروی، سمیرا سلیمی، زینب قمری، میلاد ابراهیمی، مهیار طهماسبی، حامد بدیعی، نگار جعفری، سروناز جمشیدی، امیر باد بدست و آیسان حداد به عنوان بازیگر در این اثر نمایشی حضور دارند.

امتیاز دهید