«تولد» تضاد سنت و مدرنیته را به تصویر می کشد/ نمایش در ترکیه

به گزارش هنردستان: کارگردان فیلم کوتاه «تولد» معتقد است این فیلم تضاد سنت و مدرنیته را به تصویر می کشد.

سیامک عطا کارگردان «تولد» با اشاره به حضور این فیلم کوتاه در هفتمین دوره جشنواره فیلم «مالاتیا» ترکیه گفت: فیلم کوتاه «تولد» به مدت ۲۰ دقیقه و به زبان ترکی آذربایجانی ساخته شده است و در جشنواره فیلم «مالاتیا» در بخش فیلم های بدون مرز در کنار فیلم های ایرانی دیگر از جمله «مردن به وقت آغاز» به کارگردانی حسین اصل عبدالهی و «من عصمت» به کارگردانی لیلا نوروزی به نمایش گذاشته می شود.

کارگردان فیلم کوتاه «اوزلمه» ادامه داد: این جشنواره هفتمین دوره خود را در شهر مالاتیا تجربه می کند و فاطمه معتمدآریا یکی از داوران بخش مسابقه سینمای بلند این جشنواره است. همچنین قرار است از رخشان بنی اعتماد برای یک عمر فعالیت هنری تجلیل می شود.

وی توضیح داد: فیلم کوتاه «تولد» ماجرای چند دوست جوان است که برای یک جشن تولد کنار هم جمع می شوند و خبر بارداری ناخواسته یک دوست را می شنوند.

عطا در پایان گفت: تصویربرداری «تولد» مهر ماه سال ۹۵ به مدت ۲ روز صورت گرفت.

عوامل فیلم کوتاه «تولد» عبارتند از نویسنده و کارگردان: سیامک عطا، تهیه کننده: علی پارسیان، سیامک عطا، تصویربردار: شایان حامد، صدا بردار: حسن سلمانی، تدوین و صداگذاری: میثم عبادی، تیتراژ و تصحیح رنگ: صمد علیزاده، گریم: مهسا فرشید – سامان ناصری، عکاس و دستیار تصویر: صمد علیزاده، بازیگران: مهسا فرشید، شایان افشردی، سنا پورسعیدی، مهسا آقایی، یوسف اکبرزاده، سامان ناصری، علی نوبری، بهنام ابوطالبی ثانی، جاوید خدمتی و احمد قهرمانی.

جشنواره فیلم «مالاتیا» از ۱۸ تا ۲۵ آبان سال جاری در کشور ترکیه برگزار می‌شود.

امتیاز دهید