۱۸ تیم مراکز استانی صدا و سیما اخبار زلزله را پوشش می‌دهند

به گزارش هنردستان: رئیس مرکز سیمای استان‌ها از حضور مراکز استانی صدا و سیما در مناطق زلزله زده برای پوشش اخبار و اطلاع رسانی سخن گفت.

سید عباس فاطمی نویسی رئیس مرکز سیمای استان‌ها درباره حضور گزارشگران مراکز استانی صداوسیما در مناطق زلزله زده گفت: از لحظه ای که زلزله آمد مراکز مختلف استانی برای پوشش مناطق زلزله زده کرمانشاه اقدام کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۵ درصد مراکز استانی به این موضوع پرداختند و مرکز خود کرمانشاه و مرکز ایلام به صورت زنده در این زمینه اطلاع رسانی کردند.

فاطمی نویسی همچنین با اشاره به دیگر مراکز عنوان کرد: ساعت ۹:۳۷ زلزله در کرمانشاه رخ داد و از همان لحظه مراکز ما حساس شدند و خوشبختانه به لحاظ زیرساخت ها دچار قطعی نشدند. هم اکنون هم به صورت زنده گزارشگرانی داریم که از شهرستان سر پل ذهاب از خیابان ها و مکان هایی که دچار تخریب شدند اخبار را پوشش می دهند.

وی درباره کمک صداوسیما در چنین لحظاتی به مردم بیان کرد: وقتی زلزله اتفاق می افتد شایعه زیاد می شود و مردم سردرگم می شوند. صداوسیما در این موارد کمک می کند تا مردم در برابر شوک وحشتناکی که به جامعه وارد می شود خود را پیدا کنند و اطلاعات را در اختیار مردم می گذارد.

فاطمی همچنین با اشاره به تیم های گزارشگرانی که به مناطق زلزله زده اعزام شده اند، اظهار کرد: ۲ تیم از مرکز صداوسیما در ایلام، ۲ تیم از مرکز همدان، ۲ تیم از کردستان و ۱۰ تیم از خود کرمانشاه به سطح شهرها و روستاهای استان اعزام کرده است چون وسعت مناطق زلزله زده بسیار زیاد بوده است.

وی در پایان گفت: گزارشگران ما با مردم گفتگو می کنند و مطالبات و نیازها مطرح می شود. حدود ۵۰۰ کلیپ و گزارش هم در فضای مجازی منتشر شده است. به هر حال مجریان ما توجیه شده اند که مردم را با وجود غمی که دارند به بازسازی و تولد و حال خوب دعوت کنند.

امتیاز دهید