مرحله نهایی مسابقه «هوش برتر» از امشب آغاز می شود/ رقابت ۱۶ نفر

به گزارش هنردستان: تهیه کننده برنامه «هوش برتر» اعلام کرد که از امشب ۲۹ آبان مرحله نهایی این مسابقه آغاز می شود و شرکت کنندگان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

پیمان پورمقیمی تهیه کننده و طراح مسابقه «هوش برتر» درباره این مسابقه که با اجرای افشین زی نوری از شبکه نسیم پخش می شود، گفت: مسابقه «هوش برتر» امسال از سوم مهر در شبکه نسیم روی آنتن رفت و حالا شرکت کنندگان این مسابقه به مرحله نهایی رسیده اند.

وی ادامه داد: تاکنون از بین ۱۲۸ نفر ۱۶ نفر به مرحله نهایی رسیده اند و از امشب ۲۹ آبان مرحله نهایی مسابقه آغاز می شود که برگزیدگان در هفت قسمت برنامه به رقابت با یکدیگر می پردازند.

پورمقیمی با اشاره به توضیحی از روند مسابقه یادآور شد: در طول مدت برگزاری مسابقه ۱۲۸ نفر در هشت گروه ۱۶ نفره با یکدیگر به رقابت پرداخته اند که از هر گروه ۲ نفرِ برتر به مرحله نهایی راه یافته اند. در مرحله نهایی نیز این ۱۶ نفر در ۴ شب دور مقدماتی مرحله نهایی را سپری کرده و بعد در ۲ شب دور نیمه نهایی و در شب هفتم نیز نفرات اول تا چهارم هوش برتر سال ۹۶ مشخص می شوند.

کارگردان مسابقه «هوش برتر» درباره طراحان سوالات این مسابقه اظهار کرد: ما اتاق فکری داریم که هفت نفر با مدرک کارشناسی ارشد در رشته های مختلف سوالات را طراحی کردند و از مزایای این دور این است که تنوع سوالات در مرحله دیداری، شنیداری، سرعت عمل و بازی های عملی بالا بوده است.

این تهیه کننده برنامه ها و مسابقات تلویزیونی درباره شرکت کنندگان این مسابقه نیز عنوان کرد: شرکت کنندگان ما در مسابقه «هوش برتر» از میان نخبگان دانشگاهی انتخاب می شوند و طبق گفته ای که سال گذشته داشتیم بعد از شناسایی در این مسابقه بعضی از آنها وارد سازمان ها و شرکت ها می شوند که سال گذشته نیز شرکت های مختلفی خواهان دعوت این نخبگان به کار بودند.

«هوش برتر» هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه نسیم می رود و آخرین قسمت از برنامه پنجم آذر پخش می شود.

امتیاز دهید