دنباله «قتل در قطار سریع السیر شرق» ساخته می‌شود

به گزارش هنردستان: به دنبال اکران بازسازی «قتل در قطار سریع السیر شرق»، استودیو فاکس قرن بیستم از همین حالا پیش تولید دنباله این اقتباس سینمایی جدید بر اساس رمان معروف آگاتا کریستی را آغاز کرده است. «مرگ روی نیل» فیلم بعدی هرکول پوآرو است که نسخه کلاسیک آن در سال 1978 به کارگردانی جان گیلرمین و با بازی پیتر اوستیونف در نقش کارآگاه معروف بلژیکی روی پرده رفته بود.

مایکل گرین که نگارش فیلمنامه اقتباسی «قتل در قطار سریع السیر شرق» را بر عهده داشت، این روزها مشغول نگارش نسخه اقتباسی «مرگ روی نیل» است. به نوشته هالیوود ریپورتر، اگرچه هنوز قرارداد رسمی به امضا نرسیده است اما انتظار می‌رود مانند فیلم قبلی این بار هم کنت برانا نامزد پنج جایزه اسکار این پروژه سینمایی را کارگردانی کند و دوباره در نقش پوآرو ظاهر شود.

رمان «مرگ روی نیل» (Death on the Nile) نخستین بار در سال 1937 منتشر شد. داستان این رمان جنایی در مصر رخ می‌دهد؛ پوآرو که برای گذراندن تعطیلات به این سرزمین سفر کرده، درگیر ماجرای قتلی می‌شود که یک مثلث عشقی مسبب آن بوده است.

در نسخه 1978 این فیلم، علاوه بر اوستینوف بازیگران مطرحی مانند بت دیویس، میا فارو، مگی اسمیت، آنجلا لانزبری و دیوید نیوین نیز حضور داشتند. این رمان جزو پرطرفدارترین آثار کریستی به شمار می‌رود.

نسخه جدید «قتل در قطار سریع السیر شرق» با بودجه 55 میلیون دلار بازسازی شده و در کم‌تر از دو هفته گذشته نزدیک به 150 میلیون دلار در گیشه دنیا فروش کرده است. این فیلم از 10 نوامبر در سینماهای دنیا اکران شد. برانا علاوه بر بازی و کارگردانی، به همراه ریدلی اسکات، مارک گوردون، سایمن کینبرگ، جودی هافلاند و مایکل شفر تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده داشت.

امتیاز دهید