کتاب‌هایی که «بیل گیتس» خواندنشان را توصیه کرده‌است

به گزارش هنردستان: یک رهبر هستید؟ فردی تاثیر گذارید؟ و یا تازه سفر خود به سمت یک کارآفرین شدن را شروع کردید؟ مهم نیست کجای این راه هستید، راهی است که گذشت از آن دشوار است. نقشه یا چارتی وجود ندارد، فقط کار سخت و دقیق مهم است. اما این ماجراجویی را از کجا شروع کنیم؟ این سوالی است که مرا سالها درگیر خود کرده است. من آموختم که نمی شود برای جواب این سوال صبر کرد فقط باید شروع کنیم.

یکی از بهترین منابعی که مرا در مسیر کارآفرین شدن کمک کرد آموزش دادن خودم بود. شروع به خواندن کتاب هایی کردم که توسط افراد بزرگی توصیه شده بود. این افراد در جایگاهی بودند که من می خواستم به آنجا برسم. بیل گیتس یکی از افرادی است که بسیار از او تاثیر گرفتم و به گونه ای مربی مجازی ام حساب می شود. می خواهم ۵ کتابی که او توصیه کرده را به شما هم معرفی کنم. این کتاب ها به من خیلی کمک کردند امیدوارم بتوانند به شما هم در مسیرتان کمک کنند.


۱- Tap Dancing to Work از کارول لومیس

http://naghdefarsi.com/media/kunena/attachments/8299/ketab-2.jpg

خلاصه کتاب: کارول لومیس بهترین مقالات وارنر بوفت را که در بین سالهای ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۳ منتشر شده بود جمع آوری و به روز رسانی کرده است. علاوه بر اینها سیزده داستان و چندین نوشته که برای خود بوفت بود نیز در این کتاب جای داده.

چرا بیل گیتس این کتاب را توصیه می کند:

من فکر می کنم هر شخصی که این کتاب را از اول تا آخر بخواند دو واکنش خواهد داشت: اول، چگونه وارنر اینقدر در استفاده از چشم انداز خود و اصول سرمایه گذاری در مدت زمان کار خود ثبات داشته است. و دوم، آنالیز و درک او از کسب و کار و بازار بی نظیر است.


۲- Business Adventures ( ماجراجویی های کسب و کار: ۱۲ داستان کلاسیک از دنیای وال استریت ) از جان بروکس

http://naghdefarsi.com/media/kunena/attachments/8299/ketab-3.jpg

خلاصه کتاب: بحران ۳۵۰ میلیون دلاری کمپانی موتور فورد، رشد سریع و فوق العاده Xerox، رسوایی باورنکردنی در جنرال الکتریک و تگزاس گولف سولفور چه چیز مشترکی با هم دارند؟ این کتاب درباره نقاط تاثیر گذار در تاریخ این کمپانی ها صحبت می کند.

چرا بیل گیتس این کتاب را توصیه می کند:

امروز تقریبا ۲۰ سال از روزی که وارنذ این کتاب را به من قرض داد می گذرد – و بیش از ۴۰ سال پس از اولین انتشارش، و همچنان این کتاب از بهترین کتاب هایی است که در زمینه کسب و کار خوانده ام. جان بروک همچنان نویسنده محبوب من است.


۳- Interventions: A Life in War and Peace از کوفی عنان ( مداخلات: زندگی در جنگ و صلح )

http://naghdefarsi.com/media/kunena/attachments/8299/ketab-4.jpg

خلاصه کتاب: این کتاب داستان عنان است، زمانی که در مرکز صحنه جهانی بود.

چرا بیل گیتس این کتاب را توصیه می کند:

تنها بعد از خواندن کتابی که به تازگی منتشر کرده بود متوجه شدم کار عنان چقدر دشوار بوده. به عنوان یک سازمان داوطلبانه که از ۱۹۲ کشور تشکیل شده، آسان است که اثر بخشی UN را مورد انتقاد قرار داد، اما بدون آن مشکلات حال حاضر شاید خیلی بیشتر از اینها بود.


۴- Where Good Ideas Come From ( ایده های خوب از کجا می آید: تاریخ طبیعی نوآوری ) از استیون جانسون

http://naghdefarsi.com/media/kunena/attachments/8299/ketab-5.gif

خلاصه کتاب: پرینتر، خودکار، سیفون توالت، باطری، همه اینها ایده های بزرگی است، اما از کجا آمده اند؟

چرا بیل گیتس این کتاب را توصیه می کند

من این کتاب استیون جاانسون را با کمی شک و تردید برداشتم. کتاب های زیادی درباره اختراعات نوشته شده است، موضوع کمی کهنه به نظر می آمد، اما کتاب استیو جانسون مثال های بسیار خوبی از اینکه چطور می توان فضایی برای تشویق ایده های خوب ایجاد کرد، آورده بود.


۵- Work Hard. Be Nice ( سخت کار کن، خوب باش ) از جی متیوز

http://naghdefarsi.com/media/kunena/attachments/8299/ketab-6.jpg

خلاصه کتاب: وقتی مارک فینبرگ و دیو لوین، درست بعد از دانشگاه خود برای تدریس ثبت نام کردند با شکست مطلق در کلاس درس مواجه شدند. سپس آنها عهد کردند خود را برای تبدیل شدن به مربیانی برتر بازسازی کنند.

چرا بیل گیتس این کتاب را توصیه می کند:

جی کارش در نوشتن این کتاب عالی بوده. این کتاب به ما نشان می دهد تدریس خوب به چه مقدار تلاش سخت و تمرکز نیاز دارد.

سخن پایانی

کدامیک از این کتاب ها را اول می خواهید بخوانید؟ من خودم ابتدا کتاب Tap Dancing To Work را خواندم، اما اصلا مهم نیست کدام را اول می خوانید، فقط یکی را انتخاب و شروع به خواندنش کنید. مهمترین کاری که می توانید برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق بکنید این است که خود را آموزش دهید، و لازمه ی این کار خواندن کتاب هایی از این قبیل است.

امتیاز دهید