جدیدترین «جنگ ستارگان» فیلم اختتامیه فستیوال دبی/انتشار لیست کامل

به گزارش هنردستان: فستیوال بین‌المللی فیلم دبی مجموعه‌ای از فیلم‌های عربی را در کنار فیلم‌های بین‌المللی به نمایش می‌گذارد و کارش را با نمایش «آخرین جدای» به پایان می‌برد.

پروژه محبوب هواداران «جنگ ستارگان: آخرین جدای» فیلم اختتامیه فستیوال فیلم بین‌المللی دبی خواهد بود، آن هم پیش از آن که در خاورمیانه اکران شود.

این فستیوال مجموعه‌ای از فیلم‌های عربی را کنار پروژه‌های شناخته‌شده و حاضر در فستیوال‌های بین‌المللی قرار می‌دهد. فیلم «دشمن‌ها» ساخته اسکات کوپر کارگردان آمریکایی چهاردهمین نسخه این فستیوال را روز ششم دسامبر افتتاح می‌کند و فستیوال تا روز سیزدهم ادامه خواهد داشت.

در عین حال، فستیوال دبی از وحید حامد فیلمنامه‌نویس نامی مصری با جایزه دستاورد حرفه‌ای در حین مراسم افتتاحیه تجلیل می‌کند.

با وجود این که هیچ یک از دست‌اندرکاران و سازندگان «دشمن‌ها» و جدیدترین فیلم «جنگ ستارگان» در فستیوال حضور نخواهند داشت، راب راینر نامزد دریافت جایزه اسکار برای پیش‌نمایش خاورمیانه فیلم درامش یعنی «شوک و حیرت» در دبی حضور به هم می‌رساند. فیلم او داستان روزنامه‌نگارانی را تعریف می‌کند که به تحقیق در مورد ادعاهای رییس‌جمهور سابق جورج دبلیو بوش پرداختند که در نهایت منجر به حمله سال ۲۰۰۳ آمریکا به عراق شد.

از دیگر فیلم‌هایی که در فستیوال دبی به نمایش در می‌آیند می‌توان به «هنرمند فاجعه» جیمز فرانکو، «شکل آب»، «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» و «کاهش اندازه» ساخته الکساندر پین اشاره کرد. روی هم رفته، ۱۴۰ عنوان از جمله فیلم‌های کوتاه و مجموعه‌ای از آثار واقعیت مجازی از سراسر جهان در این فستیوال به نمایش درمی‌آیند که بسیاری از آن‌ها شانس‌های اصلی این فصل جوایز هستند.

امتیاز دهید