«چهره‌های ماندگار ایران» تصویر می‌شوند/ ورود سیاستمداران ممنوع

به گزارش هنردستان: نمایشگاه تصویرگری «چهره‌های ماندگار ایران» شامل شاعران، نویسندگان، دانشمندان، ورزشکاران، پزشکان، آتش‌نشان‌ها و… دهم آذرماه برگزار می‌شود.

لیدا معتمد به یازدهمین نمایشگاه تصویرگری دنیای عجیب اشاره و بیان کرد: قرار است چهره‌های ماندگار ایران از شاعران، نویسندگان، فیلـسوفان، عکاسان، دانشمـندان، نقاشان، کاریکاتوریست‌ها، تصـویـرگران، ورزشکاران (شامل تمامی‌رشته‌ها)، گرافیست‌ها، انیـماتورها، معـماران، بازیگران، کارگـردانان، نگارگران، مجسمه‌سازان، منجمان، عارفان، موسیقیدانان، ریاضیدانان، پزشکان، شهیدان، آتش نشانان، معدن چیان، کارگران، کشاورزان و… تصویر شوند و گروه تصویرگری «دنیای عجیب»، طی فراخوانی که منتشر کرده از همه تصویرگران خواسته تا چهره‌های ماندگار سرزمین خود را تصویر کنند.

او  با اشاره به اهداف مد نظر گروه «دنیای عجیب» در برگزاری نمایشگاه «چهره های ماندگار ایران» گفت: در باور ما، چهره‌های ماندگار ایران، آنانی هستند که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم هستند. به عبارتی، آدم‌های معتبری که در بودنشان سرشار از حضور و در نبودشان هم تاثیرگذارند. این افراد کسانی هستند که هماره به خاطر ما می‌مانند و ما دوستشان داریم و برایشان ارزش و احترام قائلیم و شگفت این که این آدم‌ها را در زمان بودنشان، از بس قدرتمند و با شکوه اند، که ما نمی‌توانیم حضورشان را دریابیم اما وقتی که از پیش ما می‌روند نرم نرم و آهسته آهسته بودنشان درک می‌کنیم و آنها را باز می‌شناسیم؛ به همین خاطر قرار است چهره این افراد را به تصویر بکشیم البته در این فهرست سیاستمداران و اهل سیاست جایی ندارند و ما این دسته از افراد جامعه را تصویر نمی‌کنیم.

معتمد در پاسخ به این که اگر قرار است چهره شخصیت‌های ماندگار در قالب رئال یا واقعگرایانه تصویر شود چه فرقی بین این کارها با عکس یا نقاشی وجود دارد بیان کرد: به جز تصویرگران، نقاشان، انیماتورها و کاریکاتوریست‌ها هم می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. آنچه برای ما اهمیت دارد نوآوری است یعنی هنرمندان شرکت کننده باید به خلق چهره‌ها یا پرتره‌هایی بپردازند که تکراری نباشد و خلاق تر، عجیب تر و مدرن تر اجرا شده باشد.

به گفته این تصویرگر، ۱۴۵ اثر برای ارائه در نمایشگاه «چهره های ماندگار ایران» ارسال و از این میان ۴۶ اثر انتخاب شده و لیدا معتمد، سید میثم موسوی، گلناز والا معتمد، مریم طباطبایی، میثم برزا و ماهنی تذهیبی داوری آثار را برعهده داشته اند. در این نمایشگاه، تندیس گروه دنیای عجیب به استاد صادق صندوقی اهدا خواهد شد.   صادق صندوقی، یکی از ماندگارترین نام‌ها و از پیشکسوتان در حوزه تصویرگری کتاب‌های درسی و کتاب‌های کودکان و نوجوانان و همچنین تصویرگر تمامی کارت های آفرین و صدآفرینی است که به شاگردان ممتاز اهدا می شد.

نمایشگاه «چهره های ماندگار ایران» از ۱۰ تا ۲۰ آذرماه در نگارخانه الهه به نشانی خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی(نخستین بن بست) پلاک ۳ برگزار می شود و استاد صادق صندوقی، محسن حسن پور، کمال طباطبایی، هدا حدادی، هما توکلی، مرجان ثابتی،   فریبا بندی و رضا مکتبی، مهمانان ویژه این نمایشگاه هستند.

امتیاز دهید