حمایت هنرمندان از کودکان دارای بیماری نقص ایمنی اولیه

به گزارش هنردستان: نمایشگاه «برای نجات کودکان» از سوی جمعی از هنرمندان و مجموعه‌داران برای ساخت قرنطینه (مرکز بازپروری) کودکان دارای بیماری نقص ایمنی اولیه، در گالری پردیس سینمایی ملت برپا می شود.

مجموعه گوهران با همکاری آرتیبیشن و جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی، جمعه ۱۰ آبان‌ نمایشگاه «برای نجات کودکان» را در گالری پردیس سینمای ملت برگزار می‌کنند. این نمایشگاه برای ساخت قرنطینه (مرکز بازپروری) کودکان دارای بیماری نقص ایمنی اولیه برپا خواهد شد و عواید حاصل از آن برای ساخت این مرکز پزشکی کودکان هزینه خواهد شد.

سعیده آبشناسان مدیر مجموعه گوهران که پیش از این حراج گوهران را نیز به همین منظور برگزار کرده بود، در این باره گفت: کودکان، مقوله‌ای هستند که من همیشه درگیر آن هستم و به همین دلیل، تصمیم گرفتم با فروش برخی از آثار مجموعه هنری‌ام، تمام عواید آن را صرف ساخت مرکزی پزشکی برای کودکان دارای نقص ایمنی اولیه کنم.

وی ادامه داد: سال گذشته حراج گوهران را برگزار کردم که عواید حاصل از آن صرف خرید زمینی در منطقه گلستانک کرج خواهد شد و در حال حاضر برای ساخت این مرکز بازپروری تصمیم گرفتم با حمایت جمعی از هنرمندان که به یاری مجموعه گوهران آمده‌اند، نمایشگاه «برای نجات کودکان» را در پردیس ملت برگزار کنیم تا زمینه ساخت این مرکز بازپروری فراهم شود.

این مجموعه‌دار همچنین اظهار کرد: متاسفانه برای این کودکان، امکانات لازم و بیمارستان تخصصی در ایران وجود ندارد. سال گذشته با بخشی از عواید حراج گوهران هزینه عمل جراحی چند کودک پرداخت شد که با توجه به هزینه‌های سرسام آور آن متأسفانه به دلیل نبود محل قرنطینه فوت شدند برای همین تصمیم گرفتم فعالیت این مرکز پزشکی را با ساخت قرنطینه آغاز کنیم. ما قصد داریم در این مرکز شرایط بازپروری این کودکان را که همواره در معرض مرگ و میر قرار دارند را مهیا کنیم.

آبشناسان درباره مجموعه آثاری که قرار است در این نمایشگاه ارایه شود، گفت: مجموعه گوهران بخشی از آثار این نمایشگاه را تامین می‌کند و طی روزهای گذشته نیز جمعی از هنرمندان برای حمایت از این حرکت خیریه آثاری را به این نمایشگاه هدیه کردند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این آثار به صورت همت عالی به فروش رسد تا هزینه‌های آن صرف ساخت این مرکز پزشکی کودکان شود.

وی بیان کرد: چون هنرمندان پیشکسوت و جوان حمایت خوبی از این نمایشگاه داشتند، قصد داریم که از میان این هنرمندان جمعی را به عنوان هیات امنا این مرکز پزشکی انتخاب کنیم تا همواره این بیمارستان توسط هنرمندان خیرخواه مدیریت و به کار خود ادامه دهد.

نمایشگاه «برای نجات کودکان» روز جمعه ۱۰ آذر در گالری پردیس سینمایی ملت افتتاح می‌شود و تا ۲۴ آذر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی ۲ میزبان هنردوستان و خیرین است.

امتیاز دهید