جوایز «گاتام» برندگانش را شناخت/ موفقیت بزرگ برای فیلم ترسناک

به گزارش هنردستان: در حالی که «مرا با نامت صدا کن» به عنوان بهترین فیلم جوایز گاتام انتخاب شد، فیلم ترسناک «برو بیرون» موفق به کسب سه جایزه شد.

بیست و هفتمین دوره جوایز گاتام برای تجلیل از فیلم‌های مستقل، برندگان خود را شناخت.

در این مراسم «مرا با نامت صدا کن» دو جایزه دریافت کرد که یکی از آنها برای بهترین فیلم بلند سال بود. این فیلم ساخته لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی با بازی آرمی هامر و تیموتی شالامه در دهه ۱۹۸۰ در ایتالیا می‌گذرد. این فیلم جایزه بهترین بازیگر نوظهور را نیز برای تیموتی شالامه کسب کرد.

فیلم ترسناک «برو بیرون» نخستین تجربه کارگردانی جردن پیلی از چهار جایزه‌ای که نامزد دریافتش شده بود موفق شد تا سه جایزه شامل بهترین فیلمنامه، کارگردان نوظهور و جایزه تماشاگران را از آن خود کند. این فیلم ترسناک را یونیورسال پیکچرز منتشر کرد.

در این مراسم جیمز فرانکو نیز به عنوان بهترین بازیگر سال انتخاب شد. او در فیلم «هنرمند فاجعه» در نقش تامی وایسو کارگردان-بازیگر فیلم مستقل «اتاق» در سال ۲۰۰۳ بازی کرده است.

شیرسا رونان نیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در «پینه دوز» و در نقش یک دختر دبیرستانی کسب کرد. او جایزه خود را به مادرش و گرتا گرویگ کارگردان این فیلم اهدا کرد.

گروه بازیگران فیلم «مادباند» به کارگردانی دی ریس نیز موفق به کسب جایزه ویژه داوران گاتام شدند. کری مولیگان، گارت هدلوند، مری جی. بلایج، جیسن کلارک و جاناتان بنکس بازیگران این فیلم هستند.

جایزه بهترین مستند نیز به «جزیره قوی» ساخته یانس فورد رسید.

در این مراسم که امروز صبح به وقت ایران برگزار شد، از جیسون بلوم تهیه‌کننده «برو بیرون»، نیکول کیدمن و داستین هافمن بازیگر، سوفیا کوپولا کارگردان، ادوارد لاخمان فیلمبردار و ال گور معاون رییس جمهور سابق تجلیل شد.

جوایز گاتام که امسال بیست و هفتمین دوره خود را تجربه کرد، برای تجلیل از فیلم‌های مستقل و کم هزینه اهدا می‌شود.

سال پیش «مهتاب» به عنوان فیلم بلند، برنده این جایزه شده بود که بعد به عنوان بهترین فیلم اسکار هم انتخاب شد.

امتیاز دهید