سیرشا رونان از بازی در فیلم «لیدی برد» می‌گوید

به گزارش هنردستان: بعد از نامزدی اسکار برای ایفای نقش الیس در «بروکلین»، سیرشا رونان در اولین تجربه کارگردانی سینمایی گرتا گرویگ «لیدی برد» درخشیده. استقبال از فیلم در جشنواره تورنتو و موفقیت در نمایش محدود نشان می‌دهد که فیلم گرتا گرویگ یکی از شانس‌های مهم فصل جوایز خواهد بود.

رونان در گفتگوی اخیرش اشاره کرده که هیچ ایده‌ای در مورد «لیدی برد» نداشته و این اسکات رادین، تهیه‌کننده سرشناس بوده که بعد از همکاری در «هتل بزرگ بوداپست» او و گرتا گرویگ را به هم معرفی کرده و رادین از مهم‌ترین عوامل موفقیت در تولید این فیلم  گرویگ هم محسوب می‌شود.

سیرشا رونان ماجرای آشنایی‌اش با گرویگ را چنین روایت می‌کند: «من دورادور گرتا را می‌شناختم و عاشق کارهایش بودم، به طور خاص بخواهم بگویم از طرفداران پر و پا قرص “فرانسیس ها” هستم. برای نمایش “بوته آزمایش” ثبت نام کردم که تهیه‌اش بر عهده اسکات رادین بود، قبلا با او در فیلم “هتل بزرگ بوداپست” همکاری داشتم، او مرد بزرگی است، خیلی به من لطف داشته و از حامیان درجه یک مردم در سراسر جهان محسوب می‌شود، کسی که توانسته گرتا را به جایگاهی که استحقاقش را داشته برساند. او ما را به هم معرفی کرد و فیلمنامه را برایم فرستاد، اصلا قبل از خواندنش می‌دانستم که می‌خواهم این نقش را بازی کنم، وقتی آن را خواندم متوجه شدم که چه مسیر لذت بخشی با این نقش پیش رویم قرار می‌گیرد.»

سیرشا رونان در ادامه حرف‌هایش به خلق پرسوناژ لیدی برد و الهاماتش از گرتا گرویگ اشاره می‌کند: «برای فیلم “بروکلین” به جشنواره تورنتو رفتم و گرتا هم برای “زنان قرن بیستم” آمده بود. گرتا در آن فیلم موهای آتشین قرمز داشت، وقتی فیلمنامه “لیدی برد” را با هم می‌خواندیم به این نتیجه رسیدم که خودش است، موهایش باید قرمز باشد. خیلی از پرسوناژهای فیلم را با هم ساختیم. یکی از نکات اصلی که با گرتا اتفاق نظر داشتیم این بود که لیدی برد انسانی است که همه ما می‌خواهیم باشیم. راستش من و گرتا هر دو کارمان سرگرم کردن و به وجد آوردن مردم است و کاملا آدم‌های پیرو قوانینی هستیم، خب جسارت لیدی برد برایمان تحسین برانگیز است.

راجع به گرتا هم باید بگویم شخصیت خاصی دارد، طوری که او دستش را به کمر می‌زند و از این سر صحنه به آن سمت می‌رود مجذوب کننده است، هنگام حرف زدن از دست‌هایش خیلی کمک می‌گیرد و شانه‌هایش را تکان می‌دهد، خود گرتا فردیست که وجود لیدی برد درونش موج می‌زند، خیلی خوب احساسات را با زبان بدن بیان می‌کند، برای بازی خیلی از او الهام گرفتم. او کسی است که از سنین پایین مسؤولیت‌های زیادی برعهده داشته و به بلوغ خاصی رسیده است.»

سیرشا دختری است که تا سن ۱۸ سالگی والدینش هیچ‌گاه تنهایش نگذاشته بودند و همیشه کسی بوده تا از او مراقبت کند. «آن‌ها همیشه آن‌جا بودند، طوریکه هیچ وقت به حال خودم رها نبودم.» این شیوه تربیتی یکی از چالش‌برانگیزترین نکات برای ایفای نقش لیدی برد توسط او است، یعنی زنی کاملا مستقل که به نظر می‌رسد رونان همانند «بروکلین» به خوبی از پس آن برآمده است.

هرچه به فصل جوایز اسکار نزدیک می‌شویم و رقبای جدید رونمایی می‌شوند شانس برد برای این بازیگر جوان کمرنگ‌تر می‌شود، هرچند که منتقدان سومین نامزدی اسکار پس از «تاوان» و «بروکلین» را برای او تقریبا قطعی می‌دانند، اما وجود مریل استریپ افسانه‌ای در جدیدترین ساخته‌ی اسپیلبرگ کار این بازیگر اسکاتلندی را از همیشه سخت‌تر کرده است. البته قابل ذکر است که آکادمی در سال‌های اخیر رویکردی نو و جوان‌گرایانه به جایزه بازیگری داشته است

امتیاز دهید