تفاوت هایی در خط ایجاد شده است/ جوانان با استعداد هستند

به گزارش هنردستان: کیخسرو خروش پیشکسوت عرصه خوشنویسی معتقد است در زمینه نقاشی‌خط نوآوری‌هایی صورت گرفته و تفاوت‌هایی در خط به وجود آمده است، البته خط کلاسیک و سنتی را نمی‌توان تغییر داد.

 کیخسرو خروش از چهره‌های ماندگار خوشنویسی در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه خوشنویسی گروه چلیپا که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: هنرمندان حاضر در نمایشگاه گروه چلیپا از شاگردانم بوده‌اند و برخی از این خوشنویسان در طول سال‌ها فعالیت‌شان تغییراتی در خط‌شان رخ داده است و آثار مستقل‌تری به نسبت دیگر شاگردانم ارایه کرده‌اند اما کسانی که جدیداً با من کار کرده‌اند بسیار شبیه می‌نویسند. به طور کلی از آثار ارایه شده در این نمایشگاه راضی هستم

.

این هنرمند پیشکسوت درباره گستره خوشنویسی در بین جوانان کشورمان بیان کرد: خیلی در جریان کار نسل جوان نیستم و به جز شاگردان خودم از جاهای دیگر بی‌اطلاعم اما می‌دانم که جوانان زیادی به خوشنویسی روی آورده‌اند و تعدادشان خیلی زیاد است.

وی همچنین با اشاره به نوآوری‌های صورت گرفته در حوزه هنر خوشنویسی گفت: در زمینه نقاشی‌خط نوآوری‌هایی صورت گرفته و تفاوت‌هایی در خط به وجود آمده است. البته خط کلاسیک و سنتی را نمی‌توان تغییر داد و باید در روند خود تکامل پیدا کند. برخی از اساتید گذشته معتقد بودند خط تکامل خود را به دست آورده است و نسل‌های بعد باید از شیوه‌های قدما الگوبرداری کنند؛ چرا که در شیوه‌های مختلف شاهکارهایی از قدما موجود است و هر کسی طالب هر شیوه ای هست می تواند به بهترین شکل آن را فرا بگیرد.

خروش ادامه داد: ابتکارها و خلاقیت‌هایی در طول سال‌های اخیر در زمینه خوشنویسی رخ داده اما ماندگاری مهم است، باید زمانه اثر را حفظ کند. اگر اثر یک هنرمند حرفی برای گفتن داشته باشد زمانه آن را حفظ می کند و جایگاه به حق خود را پیدا خواهد کرد.

نمایشگاه خوشنویسی گروه چلیپا با آثاری از استادان پیشکسوت هنر خوشنویسی همچون سیدحسین میرخانی، سیدحسن میرخانی و کیخسرو خروش افتتاح شد. همچنین آثار مجید حسین‌زاده، یوسف عطوفت شمسی، علیرضا مددی، عظیم پرندی، رضا صفری، داریوش دلداده، فرشید نراقی، ناصر قاسمی، میثم فرجی و بهزاد جعفری از هنرمندان گروه چلیپا در این نمایشگاه ارایه شده است.

نخستین نمایشگاه خوشنویسی گروه چلیپا که از سال ۹۳ تأسیس شده، تا چهاردهم آذر در گالری ابوالفضل عالی دایر است. گروه چلیپا متشکل از منتخبان برگزیده از میان شاگردان مکتب خوشنویسی کیخسرو خروش هستند

امتیاز دهید