میزان استقبال مخاطبان از نمایش برایم مهم نیست

کهبد تاراج، نویسنده و کارگردان نمایش «یاماها» از شرایط اجرای این اثر گفت.

به گزارش هنردستان و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان :

کهبد تاراج، نویسنده و کارگردان نمایش «یاماها»، درباره نمایش خود گفت: این نمایش از پارسال در نوبت اجرا بوده است. ما چند متن عوض کردیم و قرار بود آخر تابستان تمرین را شروع کنیم و در این مدت یک بازیگر تغییر و در مدت یک هفته با ما تمرین کرد.

وی درباره موضوع این نمایش بیان کرد: نمایش «یاماها» قصه سه نفر شامل دو خانم و یک آقاست که به صورت موازی از تیمارستان دهه ۴۰ و ۵۰ جدا می‌شوند و  ادامه داستان در  دهه ۸۰ و ۹۰ ادامه می‌یابد. شخصیت‌های داستان، یک خواهر و برادر هستند که ماجرا‌هایی با هم دارند و یک خانم در این بین قرار دارد.

تاراج درباره استقبال مخاطبان از اثرش گفت:  کار اصلی ما تئاتر است و کاری به استقبال از نمایش نداریم. الآن مثل گذشته‌ها نیست که بر اساس تقاضا نمایشی روی صحنه برود.

وی در خصوص اجرای نمایش در این شرایط کرونایی اظهار کرد: ما  در این شرایط برای اجرا ریسک کردیم. مجموعه تئاتر شهر همراه ما بود گرچه مرکز هنر‌های نمایشی همراه نبود و حتی دلگرمی خشک و خالی هم به ما نداد. قرار بود دبیرخانه تئاتر فجر در بخش غیر رقابتی نمایش یاما‌ها را بگذارد، اما اتفاقی نیفتاد. حضور در جشنواره فجر از لحاظ مالی به ما کمک می‌کند تا شش ماه دوری از تئاتر را جبران کنیم.

نویسنده و کارگردان نمایش «یاماها» درباره فرم اجرای این اثر هم گفت:  فرم اجرای ما به صورت مونولوگ و خودگویی درونی است. به دلیل شرایط کرونا صحنه ما ساده است و تنها یک موتور یاما‌ها داریم که از لحاظ بازی از پویایی به سکون می‌رسیم.

گفتنی است این نمایش از  اول تا دهم بهمن در تالار قشقایی تئاترشهر در حال اجراست.

امتیاز دهید