کتاب‌های موزه عبرت رونمایی می‌شود

هنردستان: پنج جلد از کتاب‌های موزه عبرت در زمینه زندگی‌نامه و رمان‌هایی با موضوعیت کسانی که در جریان انقلاب در کمیته مشترک ضدخرابکاری مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند، رونمایی می‌شود.

به گزارش هنردستان، موزه عبرت قصد دارد پنج جلد از کتاب‌هایی را که به قلم نویسندگان با موضوع کسانی که در جریان انقلاب در کمیته مشترک ضدخرابکاری رژیم سابق مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند چهارشنبه چهارم اسفند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر اطلاعات رونمایی کند.

 

«شب ناسور» ابراهیم حسن‌بیگی، «من پسر شاه نیستم» اصغر فکوری، «لتاک» محمدحسین نیک‌نامیان، «از سکوت تا فریاد» پروین کاشانی‌زاده و «آه نام دیگر خداست» سیدقاسم خرازانی این پنج کتاب هستند.

پیش‌تر مدیر موزه عبرت ایران با بیان اینکه این موزه به زودی به برندی در حوزه ادبیات مقاومت تبدیل خواهد شد از رونمایی کتاب‌های منتشرشده این موزه با موضوع داستان کسانی که در این مکان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند خبر داده بود.

قاسم حسن‌پور گفته بود: به دنبال اظهارنظر ناشیانه خائنی همچون ثابتی که با انتشار کتاب‌هایی درصددند چنین وانمود کنند که تمامی کسانی که در این مکان و در دوره پهلوی شکنجه شده‌اند، دارای سوابق مبارزات مسلحانه بوده‌اند ما بر آن شدیم تا ضمن گفت‌وگو با آن‌هایی که در این مکان مورد شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند خاطرات و زندگی‌نامه آن‌ها را در قالب رمان و زندگی‌نامه‌های داستانی بلند تنظیم کنیم.

او اظهار کرده بود: در فاصله سال‌های ۵۰ تا ۵۷، ۸۴۴۲ نفر در این‌جا بازداشت شدند که بخش پژوهش موزه تلاش کرده‌ است با آن‌ها مصاحبه‌هایی را داشته باشد و این مصاحبه ها را بعد از تایید شورای پژوهش در قالب زندگانی‌نامه وارد بازار کند. اولویت ما در این راستا زندگی‌نامه‌های داستانی است چون فکر می‌کنیم کار مستندتر خواهد بود. تعدادی از نویسندگان بنام همراه با گروهی از نویسندگان نوقلم در تالیف این زندگی‌نامه‌ها و رمان‌ها ما را همراهی می‌کنند و تا کنون ۱۲۰ نویسنده در این زمینه با ما همکاری کرده‌اند و با ارائه طرح‌های خود به شورای پژوهش قرار است دست به قلم شوند.

مراسم رونمایی پنج جلد کتاب موزه عبرت ساعت ۱۲ روز چهارشنبه چهارم اسفندماه در محل موزه عبرت ایران برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

امتیاز دهید