ترکیه از فیلمسازان خارجی حمایت می‌کند/۲۶ میلیون لیره برای ۳۰ فیلم

هنردستان: وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد سیاست‌های این کشور برای حمایت از فیلمسازی خارجی در ترکیه تغییر می‌کند.

به گزارش هنردستان، به نقل از آناتولی، نابی آوجی وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت: بیشترین حمایت ما از تهیه  کنندگان خارجی کاهش مصارف و هزینه های ساخت فیلم است. بسیاری از کشورهای اروپایی برای مثال بلغارستان و مجارستان در این زمینه خیلی موفق عمل کرده و تسهیلاتی قائل شده اند به همین دلیل ما هم برنامه هایی برای تغییر قانون سینما از این منظر داریم که به زودی تقدیم مجلس خواهیم کرد.

 

وی درباره تغییرات قانون ارزیابی، طبقه بندی و حمایت از فیلم های سینمایی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و گردشگری هر ساله حمایت خود را از صنعت سینما افزایش می دهد. 

وزیر فرهنگ و گردشگری کشور افزود: این تشویق‌ها از نظر مالی در مقایسه با عظمت این حوزه رقم های بالایی نیستند و حکم نمادین دارند. برای مثال در سال جاری از ۳۰ فیلم بلند حدود ۲۶ میلیون لیره حمایت به عمل خواهد آمد. 

آوجی با بیان اینکه اوایل این ماه پروژه ساخت فیلم های پویانمایی، مستند، فیلم کوتاه و نگارش سناریو و تحقیق و توسعه ارزیابی خواهند شد، گفت سینمای ترکیه با علاقه روزافزون مواجه شده است. 

وی گفت یک شرکت بزرگ کره ای خواستار خریداری سینماهای زنجیره ای در ترکیه و فعالیت در حوزه نمایش و تهیه کنندگی است و در همین راستا کشورهای دیگری نیز اعلام آمادگی کرده اند. 

وزیر فرهنگ و گردشگری کشور در پایان با اشاره به اینکه پنجاه و شش درصد از تماشاگران ترک فیلم های ساخت کشور خودشان را برای تماشا انتخاب می کنند که از این نظر ترکیه در صدر اروپا قرار دارد، افزود: اگرچه برخی از فیلم های پرفروش هنر سینما را به خوبی نمایان نمی کنند اما سینما یعنی تفریح و اگر تماشاگر ترک از آن استقبال می کند نمی توان به آن ایرادی وارد کرد. زیبایی شناسی در هر قشر از جامعه مفهوم متفاوت داشته و ساختار متنوعی دارد و در نهایت مصرف کننده آنچه را مناسب می بینند ترجیح می دهد. 

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید