“دائره‌المعارف آشپزی ایرانی” رونمایی شد

هنردستان: مراسم رونمایی کتاب “دائره‌المعارف آشپزی ایرانی” نوشته ساناز مینایی با مشارکت روابط بین‌الملل شهرداری تهران در سرای محله باغ فردوس تهران برگزار شد.

 

به گزارش هنردستان، در آیین رونمایی از کتاب “دائره‌المعارف آشپزی ایرانی” که از خورش خانه ایران باستان تا آشپزخانه هر استان را در خود جای داده است، آرش ظفری معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تهران سخنرانی کرد .

 

ظفری حمایت از بانوان و کارآفرینان را سیاست شهرداری تهران توصیف کرد و گفت: علاوه بر حمایت از کارآفرینان حمایت از مؤلفان نیز در دستور کار شهرداری تهران است که در همین راستا از “دائره‌المعارف آشپزی” دکتر مینایی نیز حمایت کرده‌ایم.

 

در آیین رونمایی از کتاب “دائره‌المعارف آشپزی ایرانی” مؤلف این کتاب، ساناز مینایی، در حمایت از مکتب مادری سخن گفت و بر حفظ دستوراتی که سینه‌به‌سینه به ما به ارث رسیده‌اند تأکید کرد.

 

او در این مراسم به کسب‌وکارهای جدید متأثر از آشپزی اشاره کرد و افزود: امروزه زنان در زمینه آشپزی بسیار فعال هستند و از این هنر- صنعت کسب درآمد می‌کنند.

 

مینایی همچنین به آداب پذیرایی و تشریفات ایران قبل از اسلام اشاره کرد و انتشار کتاب جدید خود را در راستای حفظ و احیای فرهنگ قدیمی پذیرایی و آداب آن در ایران توصیف کرد.

 

مؤسس “ساناز سانیا” که تاکنون ۲۷ عنوان کتاب در زمینه تخصص و هنر آشپزی منتشر کرده است در این مراسم همچنین از رویدادی مهم در عرصه کسب‌وکار آشپزی اشاره کرد و افزود: به‌زودی مدارک دانشگاهی در رشته آشپزی از سوی دانشگاه‌های علمی کاربردی صادر می‌شود.

 

منبع: هنرآنلاین

امتیاز دهید