هفته فیلم و عکس گیلان در تفلیس افتتاح شد

هنردستان: هفته فیلم و عکس سینمای جوان گیلان با عنوان «دریا رمز دوستی» در موزه تاریخ شهر تفلیس پایتخت گرجستان افتتاح شد.

به گزارش هنردستان، هفته فیلم و عکس گیلان در گرجستان با حضور سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان، مجتبی کامران فر رایزن فرهنگی، سیدصادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و فیلمسازان و عکاسان گیلانی در موزه تاریخ تفلیس افتتاح شد.

 

در این هفته فرهنگی فیلم های مستند «دیلمان، سرزمین نیاکان» ساخته فرهاد مهران‌فر، مستند «رشت، خاطره‌ شهر بارانی» اثر محمود اریب، مستند «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان» اثر نادر معصومی، فیلم کوتاه «انعکاس» اثر مهرداد محب علیزاده، فیلم کوتاه «رویای سرخ» اثر شهریار پورسیدیان آثاری هستند که به نمایش در خواهند آمد.

همچنین نمایشگاه عکس منتخب آثار عکاسان گیلانی برگزیده از سه سال برگزاری جشنواره عکس کاسپین، دریای دوستی در این هفته و در کنار عکس های هنرمندان گرجستان با موضوع دریای سیاه در سه شهر این کشور برگزار می شود.

دیدار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان با مسئولان سینمایی گرجستان

همچنین در حاشیه برگزاری هفته فیلم و عکس سینمای جوانان گیلان «دریا مرز دوستی»  در گرجستان سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، فرهاد مهرانفر کارگردان سینما، نادر معصومی مدیر انجمن سینمای جوانان استان‌ گیلان و فیلمسازان این استان با مسئولان سینمایی و هنرمندان این کشور دیدار و گفتگو کردند.

موسوی در این دیدار ضمن اشاره به پیشینه سینمای جوان در ایران گفت: ما با تجربه بیش از سه دهه آموزش و فیلمسازی آماده همکاری با سینمای جوان و فیلم کوتاه گرجستان هستیم، یکی از برنامه‌های آینده سینمای جوانان ایران برگزاری هفته‌های فیلم کوتاه کشورهایی است که پیشینه قابل توجهی در فیلم کوتاه دارند و در همین راستا می‌توانیم هفته‌های فیلم کوتاه گرجستان را هم در ایران تدارک ببینیم.

نینو کوخالاشویلی معاون مرکز ملی سینمای گرجستان هم گفت: فرصت‌های خوبی داشته‌ایم که فیلم‌های ایرانی را در کشورمان ببینیم و از اینکه در حال حاضر می‌توانیم با سینما و عکاسی یکی از استان‌های ایران آشنا شویم خوشحالیم و امیدواریم بتوانیم به زودی هفته‌های فیلم را هر دو کشور برگزار کنیم.

همچنین در این دیدار کتوان ماکواریانی ضمن تبریک جایزه اسکار سینمای ایران گفت: پیش از هر چیز باید جایزه بزرگی را که ایران دریافت کرده تبریک بگویم. خوشحالم که اینجا هستید. من هر برنامه‌ای درباره ایران باشد دنبال می‌کنم و سینمای ایران از آن دسته سینماهایی است که همیشه پیگیرش بوده و هستم.

فرهاد مهرانفر کارگردان سینمای ایران که در این جلسه حاضر بود هم درباره شناخت سینمای ایران از سینمای گرجستان صحبت کرد و گفت: نسل من سینمای گرجستان را با آثار فیلمسازانی چون چنگیز ابولاتزه و گیورگی شنگلایا می‌شناسد و این فیلمسازان که نسل دوم سینمای گرجستان بودند تاثیر زیادی بر نسل ما داشت. نسل سوم فیلمسازان گرجستان هم تا حدودی در ایران شناخته شده است و علاقمندان سینما اکثرا فیلمی چون «نارنگی‌ها» را از سینمای گرجستان دیده‌اند.

نادر معصومی مدیر انجمن سینمای جوان استان گیلان هم درباره ساخت فیلم‌های کوتاه مشترک و ظرفیت‌های استان گیلان برای این تولیدات و همچنین همکاری در برگزاری جشنواره فیلم و عکس کاسپین سخنانی را ایراد کرد.

هفته فیلم و عکس هنرمندان انجمن سینمای جوانان ایران از ۸ تا ۱۳ مارس برابر با ۱۹ تا ۲۳ اسفند در گرجستان برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

امتیاز دهید