انتشار تازه‌ترین مجموعه‌شعر پوران کاوه با عنوان «کلاویه‌های خاموش»

«پوران کاوه» از چاپ هفدهمین مجموعه شعر خود با عنوان «کلاویه‌های خاموش» خبر داد.

پوران کاوه، شاعر، مترجم و نقاش ایرانی گفت: مجموعه‌شعر «کلاویه‌های خاموش» شامل ۳۹ قطعه شعر تاثیرگرفته از شرایط و پیرامون جامعه و بیانگر دوگانگی‌ها،کام و ناکامی‌ها و خوشبختی‌های دست‌نیافتنی است.

او که سعی داشته در این اشعار با مکانیسم احساس و زبان به سرودن شعری بپردازد ‌که جهان ذهنی‌اش را گسترده‌تر نشان دهد، ادامه داد: امید که توانسته باشم ایستایی و درست‌زیستن را با یک عینک فرهنگی، فلسفی، زلال و بی‌پرده در قالب شعر و کلمه به دوستداران و مخاطبین شعر و ادبیات ارائه بدهم. این اشعار سپید را نشر نوآن در مهرماه منتشر کرد، ولی کتاب توزیع نشده بود. با این اعتقاد که منتشرنشدن کتاب و خوانده‌نشدن آن موجب ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای به کسب و کار ناشران و کتابفروشان است، بر آن شدم که منشاء حرکتی واقعی شده و با اطلاع‌رسانی و دیده‌شدن این اشعار، دین خود را هرچند ناچیز به کلمه و شعر ادا بکنم.

کاوه همچنین با این توضیح که چاپ هفتم ترجمه کتاب «راز مولانا» نوشته «برد گوچ» نویسنده امریکایی،که سال گذشته در نشر نگاه چاپ شد در دست انتشار است، افزود: این اثر پژوهشی نو و دیگرگون از زندگی مولاناست؛ آشنایی او با شمس، اثری که این ارتباط بر روابط خانوادگی‌اش گذاشت و ماجراهایی که تا آخرین روز زندگی‌اش ادامه داشت.

کتاب «بیست شعر عاشقانه و ترانه ناامیدی» پابلو نرودا مشهورترین شاعر امریکای لاتین، اهل شیلی و اسطوره‌ای آشنا نیز شامل بیوگرافی و شرح کاملی از زندگی و روند شاعری‌اش به انتخاب کریستینا گارسیا امسال در نشر مروارید منتشر شد.

نمونه‌ای از شعرهای مجموعه‌ی «کلاویه‌های خاموش»:

«دچار»

من که همیشه راه راست را می‌روم

چرا می‌چرخم در دایره

دایره‌هایی بدون شعاع

هی می‌چرخم و گیج

 تا می‌رسم به قوز کلمه‌ای غریب در نقطه قرمز وسط دایره، آووخ                                

سر از بدن سایه‌ام دارد جدا می‌شود

و من

دستی برای مشت‌کردن ندارم.

5/5 - (1 امتیاز)
فیلم کوتاه

فیلم کوتاه «تگرگ» کلید خورد

یک قصه دراماتیک درباره تردید‌ و تحیر فیلمبرداری فیلم کوتاه داستانی «تگرگ» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا منتظری و کارگردانی مریم صالح‌پور در قم آغاز شد. به گزارش

ادامه مطلب »
هنرهای تجسمی

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 

فراخوان طراحی پوستر TPAM 2024 منتشر شد . به گزارش هنردستان ، این رقابت توسط دوسالانه ی بین المللی Theatrical Posters Armenia 2024 برگزار می شود و به عنوان یک پلت فرم معتبر جهانی از

ادامه مطلب »