کتاب «همه‌ی ما معلولیم یا مشکل داریم» منتشر شد

کتاب «همه‌ی ما معلولیم یا مشکل داریم» نوشته‌ی «هورست کلین» از سوی نشر غنچه برای کودکان، نوجوانان و پدر و مادرها به چاپ رسید.

بنا بر گزارش سایت هنردستان به نقل از روابط‌عمومی نشر غنچه، چاپ اول کتاب «همه‌ی ما معلولیم یا مشکل داریم» نوشته‌ی «هورست کلین» و با ترجمه‌ی «دلارام سوری» توسط نشر «غنچه» منتشر و راهی بازار شد.

این کتاب که برای گروه سنی «ب» و «ج» (7 سال و 10 سال به بالا) به چاپ رسیده، به مخاطب خود کمک می‌کند تا درک بهتری از انسان‌های دیگر داشته باشد و خودش رو بهتر بشناسد. هدف اصلی کتاب «همه‌ی ما معلولیم…»، این‌ست که خواننده با معلولیت‌های جسمی و مشکلات روحی مثل عدم اعتماد به‌نفس در کودکان، شخصیت‌های وابسته و مواردی از این‌دست آشنا بشود و راهکارهای مناسب را دریافت بکند.

سپیده خلیلی در معرفی مختصر این اثر آموزشی و کاربردی، پشت جلد کتاب نوشته است:«من معلولم، تو چطور؟ توی دنیا خیلی چیزها هست که دست ما نیست، مثل انتخاب پدر و مادر، محل تولد، اسمی که روی ما می‌گذارند و بسیاری از نقص‌ها و کمبودهای‌مان. بعضی از کمبودهای ما ذهنی هستند، بعضی از نقص‌های ما حسی ـ حرکتی و بعضی از مشکلات ما به خاطر اخلاق و رفتاری است که شاید ارثی باشد. اگر خوب به اطرافیان و خودت توجه کنی، متوجه می‌شی که همه مشکل دارند و مشکل آن‌ها جزو یکی از این سه گروه قرار می‌گیرد. وقتی این را بفهمی، طرز فکرت نسبت به افراد معلول عوض می‌شود. دیگر با دیدن جسم بیمار یک نفر به او خیره نمی‌شوی و آن‌قدر به او زل نمی‌زنی که کلافه‌اش کنی. دیگر با دیدن رفتار خاص کسی قضاوت و محکومش نمی‌کنی، چون به قول نویسنده‌ی کتاب، همه‌ی ما معلولیم و مشکل داریم. خواندن این کتاب به تو کمک می‌کند درک بهتری از انسان‌های دیگر داشته باشی و خودت را بیش‌تر بشناسی».

کتاب «همه‌ی ما معلولیم یا مشکل داریم» در قطع شومیز با 32 صفحه‌ی رنگی و بهای 55 هزار تومان از سوی نشر غنچه به چاپ رسیده و توزیع شده است.

5/5 - (2 امتیاز)