اختصاص یارانه‌ی خرید کتاب به افراد زیر ۱۸ سال

امکان خرید کتاب از سامانه‌ی خرید در کتابفروشی برای افراد زیر ۱۸ سال فراهم شد.

بنا بر گزارش سایت هنردستان، امکان خرید کتاب از طریق «سامانه‌ی خرید از کتابفروشی» برای افراد زیر ۱۸ سال که سیم‌کارت تلفن همراه به نام آنها ثبت نشده، فراهم شد.

پدر و مادرهایی که فرزند زیر ۱۸ سال دارند، می‌توانند با مراجعه به «سامانه‌ی خرید از کتابفروشی» به نشانی c.ketab.ir در منو پروفایل (حساب کاربری) در بخش مشخصات خانواده، تاریخ تولد و کد ملی فرزندان زیر ۱۸ سال را به همراه نام،کد ملی و تاریخ تولد پدر را تکمیل بکنند. در صورت انجام این مراحل، یارانه افراد زیر ۱۸ سال به پدر و مادر آنها افزوده می‌شود.

بازدید و خرید از «سامانه خرید از کتابفروشی» به صورت ۲۴ساعته است و به هر کد ملی،که سیم‌کارت تلفن همراه به نام آن ثبت شده باشد، مبلغ یک میلیون ریال یارانه‌ی کتاب تعلق می‌گیرد. چنان‌چه فردی اطلاعات فرزند یا فرزندان زیر ۱۸ سالش را در این سامانه وارد بکند، امکان استفاده از یارانه‌ی فرزند یا فرزندان برای او فراهم می‌شود. برای مثال اگر فردی اطلاعات فرزند زیر ۱۸ سال خود را در سامانه وارد بکند، مبلغ یارانه ۲۰۰ هزار تومان (برای خرید تا سقف ۸۰۰ هزار تومان) برای او در نظر گرفته خواهد شد.

خریداران کتاب می‌توانند با مراجعه به «سامانه‌ی خرید از کتابفروشی» به نشانی c.ketab.ir ضمن ثبت‌نام، کتاب‌های مورد نظرشان را از کتابفروشی‌های عضو خریداری و با پرداخت صرفاً هشت هزار تومان برای هر بسته‌ی پستی از هر نقطه کشور،کتاب‌های خریداری‌شده را در نشانی ثبت‌شده تحویل بگیرند.

همچنین به منظور رونق بیش‌تر فضای فیزیکی کتابفروشی‌ها امکان فروش حضوری از ششم تا دهم اسفندماه ۱۴۰۱ فراهم شده و دوستداران کتاب می‌توانند در تاریخ‌های یادشده با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو «سامانه‌ی خرید از کتابفروشی» از یارانه‌ی اختصاص‌یافته به کد ملی خود استفاده کنند.

طبق اعلام موسسه‌ی خانه‌ی کتاب و ادبیات ایران، علاقه‌مندانی که پیش از این در «سامانه‌ی خرید از کتابفروشی» ثبت نام نکرده‌اند، به منظور تسریع در خرید حضوری پیش از حضور در کتابفروشی نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام بکنند.

امتیاز دهید