رمان «اعجوبه‌ها» اثر «محمداسماعیل میرابی» به بازار آمد

نخستین رمان «محمداسماعیل میرابی» با عنوان «اعجوبه‌ها» توسط نشر «پل» به چاپ رسید.

به گزارش سایت هنردستان، رمان «اعجوبه‌ها» به قلم محمداسماعیل میرابی (کیارش) در انتشارات «پل» منتشر شد. میرابی برای نگارش این اثر داستانی، مدت هفت سال زمان صرف کرده است.

میرابی در خصوص محتوای رمان «اعجوبه‌ها» می‌گوید:«بزرگ‌ترین دشمن بشریت، ذات بشریت است. تنها انسان‌ها قادر هستند که زمین را غیرقابل سکونت کنند و خود را به سمت انقراض ببرند. ما همواره به دنبال ساده‌ترین جواب‌ها برای سوال‌های‌مان هستیم و تحمل بار سوالی را که در ذهن‌مان بی‌جواب بماند نداریم. پس روزی دشمنی از میان خودمان برمی‌خیزد و با استفاده از همین ویژگی، ما را به بردگی می‌گیرد. امروز ما برده‌ی روزمرگی‌هایی هستیم که برای‌مان ساخته‌اند و داخل این الگو احساس امنیت می‌کنیم، همان‌طور که گذشتگان ما برده‌ی سرمایه‌داران بودند».

این نویسنده می‌افزاید:«در این رمان،که بسیار به دنیای خودمان شبیه است، ولی گویی در زمان دیگر رخ داده، نحوه‌ی صحیح پرسش‌گری را با هم به یاد می‌آوریم. این رمان می‌تواند هم اکنون ما باشد، هم آینده‌ی ما. بستگی دارد چطور حال را ببینید یا چطور آینده را پیش‌بینی کنید. امیدوارم توانسته باشم به نحوی ساده برای شما داستانی تعریف کرده باشم که تا انتها همراه من بمانید، زیرا در نهایت دوست دارم پرسشی مشترک در ذهن‌مان ایجاد شود. امیدوارم کوششم لابه‌لای ورق‌ها و کلمات، در پیچ‌وخم تونل‌ها و ساختمان‌ها مجذوب‌تان کند تا این علامت سوال بزرگ را که روبه‌روی بشریت است، با هم ببینیم».

در خلاصه‌داستان این رمان آمده:«اعجوبه‌ها روایت چند نسل از خانواده‌ای است که در نهایت به همراه بیش‌تر انسان‌ها درون شهرهای زیرزمینی پناه می‌گیرند تا زنده بمانند. فردی از این خانواده در نهایت جواب‌ها را رها کرده و تنها به دنبال پرسش‌ها می‌رود. هر پرسش را با گره‌ای به ریسمان پرسش بعدی متصل می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ‌چیز او را متوقف کند، حتی عشق».

محمداسماعیل میرابی (کیارش)، متولد سال ۱۳۶۸ و از کودکی به نوشتن علاقه‌مند بوده است. او پیش از این، رمان‌های دیگری نیز نوشته اما از آن میان، تنها به چاپ این اثر خود تمایل داشته است.

گفتنی است رمان «اعجوبه‌ها» نوشته محمداسماعیل میرابی، در ۲۶ فصل و ۳۲۶ صفحه روایت می‌شود. این کتاب در تیراژ 500 نسخه توسط نشر پل به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این اثر داستانی را از کتابفروشی‌های معتبر و همچنین صفحه‌ی اینستاگرامی «بوکینو» (bookino.1) یا صفحه‌ی فروش همین کتاب، تهیه و مطالعه بکنند.

محمداسماعیل میرابی/ نویسنده‌ی رمان اعجوبه‌ها
4.9/5 - (111 امتیاز)