در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی ایرانتویکس

علی‌اصغر زارع: در تولید اسباب‌بازی از فرهنگ ایرانی کم‌تر استفاده شده!

«علی‌اصغر زارع»، مدیر فروش اسباب‌بازی‌های چوبی «زیگ‌زیگ» در خصوص معرفی محصولات این شرکت گفت: این اسباب‌بازی‌ها محصول سال 1398 و ایده‌ای از طرف گروهی از دانش‌آموخته‌های رشته‌های فنی اعم از مکانیک، معماری و عمران است که با توجه به ارائه وسایل سرگرم‌کننده و خلاقانه و نوآور و همچنین با رویکرد کاملاً ایرانی تولید شده است. پایه و اساس کار این محصول با استفاده از چوپ و رنگ‌های گیاهی است که هیچ‌گونه ضرری برای کودکان نداشته و طیف کودکان سه سال تا بزرگسال را پوشش می‌دهد.

زارع در خصوص تولید اسباب‌بازی‌های ایرانی گفت: متاسفانه در زمینه تولید اسباب‌بازی رویکرد محصولات بر اساس کپی‌برداری شکل گرفته و از فرهنگ غنی ایرانی کم‌تر استفاده شده. تولید اسباب‌بازی‌های ما اکثراً با هدف این‌که این محصول از کشورهایی مثل چین وارده نشده و ارز از کشور خارج نشود، دوباره همان محصول را کپی‌برداری کرده و از طریق گرته‌برداری تولید داخل شده است. در واقع نمی‌توان گفت این اسباب‌بازی‌ها صددرصد ایرانی هستند.

زارع در ادامه گفت: متاسفانه برای تولید محصولات خودمان با مشکلاتی نظیر کمبود نقددینگی، عدم دریافت تسهیلات مناسب، برون‌سپاری بعضی از مراحل تولید به دلیل نداشتن دستگاه مورد نظر و … مواجه هستم. برای ادامه روند تولید اسباب‌بازی‌های ایرانی ما به یک نهاد مستقل و مرکز مشترک که مشکلات و کمبودهای ما را رصد بکند نیاز داریم.

زارع در خصوص حمایت رسانه‌ها در معرفی کالاهای تولیدشده ایرانی گفت: اصلاً هیچ‌گونه حمایتی از طریق رسانه‌ها بخصوص تلویزیون صورت نمی‌گیرد. ما امروزه الحمدالله شبکه‌های تخصصی کودک، نونهال و نوجوان داریم اما متاسفانه در زمینه اسباب‌بازی‌های کودکان و نوجوان در تلویزیون اصلاً توجه‌ای نمی‌شود و اگر بخواهیم ورود بکنیم با هزینه‌های بالا مواجه شده یا رویکرد بازرگانی پیدا می‌کند. در حالی که برنامه‌هایی نظیر اعجوبه‌ها و «کودک‌شو» می‌تواند بستر مناسبی برای معرفی محصولات تولیدشده در کشورمان باشد.

گفتنی است در این دوره از نمایشگاه، حدود ۱۵۰ برند تولیدکننده اسباب‌بازی در کشور گرد هم آمدند تا دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند، با یکدیگر ارتباط برقرار بکنند و فرصت‌های خود را جهت پیشبرد اهداف صنعتی توسعه بدهند. این نمایشگاه به منظور تبادل نظر اهالی این صنعت برگزار شد و مخاطبان آن، تصمیم‌گیران و فعالان این صنعت هستند و زمینه‌ای برای فروش محصولات وجود ندارد.

دومین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و صنایع وابسته «ایرانتویکس» در حوزه‌های مختلفی هم‌چون عروسک، بازی‌های فکری و رومیزی، پازل، بازی‌های چوبی و بازی‌های آموزشی، از ۳۱ خردادماه تا ۳ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب، واقع در تهران، بزرگراه خلیج فارس برگزار شد.

امتیاز دهید