نمایش «شش جوجه‌کلاغ و یک روباه» و خاطره‌بازی برای کودکان دهه شصت

مهدی رضایی، بازیگر، نویسنده،کارگردان تئاتر و مشاور هنری خانه نمایش «دا» جدیدترین اثرش را با عنوان «شش جوجه‌کلاغ و یک روباه» نوشته بهروز غریب‌پور روی صحنه می‌برد.

به گزارش سایت هنردستان،«شش جوجه‌کلاغ و یک روباه» نخستین اثر تولیدی کارگروه کودک و نوجوان خانه نمایش دا است و همچنین نخستین کارگردانی مهدی رضایی در حوزه نمایش کودک و نوجوان به شمار می‌رود. این اثر نمایشی موزیکال بوده و بهروز غریب‌پور به عنوان مشاور در تمام مراحل این نمایش حضور داشته است.

رضایی در این اجرا، ریتم و ضرب رادیویی (نوار قصه قدیمی آن) را حفظ کرده، زیرا معتقد است وقتی یک نمایش روی یک ریتم و ضرب نوشته می‌شود، تغییردادن آن عملی منطقی نیست. البته از تکنیک‌ها و فرم‌های اجرایی جدیدی در این اثر استفاده شده. جدا از استفاده از عروسک و بازیگر در این اثر، از پانتومیم و فرم‌های نمایشی جذاب برای کودکان و نوجوانان بهره گرفته شده است.

مهدی رضایی اولین نمایش حرفه‌ای خود را با عنوان «شب بیست‌ویکم» نوشته محمود استادمحمد سال ۸۹ در فرهنگسرای نیاوران به صحنه برد و دو سال پیش هم آن را در عمارت نوفل لوشاتو بازتولید کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شد. نمایش‌هایی مثل «گوریل»،«قلعه»،«تیمون آتنی»،«فریدون» و «گمستان» نیز از دیگر نمایش‌هایی است که رضایی آنها را کارگردانی کرده است.

در نمایش «شش جوجه‌کلاغ و یک روباه»، رضا گرجی، نادیا متقیان، آناهیتا بابایی‌زاده، هلیا همایونی، منیره آرام‌دوست، راضیه شریفی، محدثه لوایی، صبا هلالات و کیمیا زارعی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:

موسیقی:کوروش خانی‌آذر، طراح لباس: آتنا تندرو، دستیار کارگردان: محمدحسین خدمت‌پرست، طراح صحنه: مهدی رضایی، صبا صبحی، طراحی و ساخت عروسک: یاسمین مهرعلی، طراح نور: مهدی رضایی، محمدحسین خدمت‌پرست،گرافیست: صادق حسینی، یاسمین مهرعلی، صبا صبحی، روابط‌عمومی: بهناز شهسوار و آتنا تندرو، تبلیغات مجازی: آتنا تندرو، مجری طرح:کارگاه اشتراک، تهیه و تولید: خانه نمایش دا.

این نمایش از 22 تیرماه ساعت 17 در خانه نمایش «دا» روی صحنه است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت تیوال بلیت نمایش را تهیه بکنند.

امتیاز دهید