«منظومه سیمرغ» با فرهاد فخرالدینی

‎فرهاد فخرالدینی از نگارش «منظومه سیمرغ» بر اساس منطق الطیر فریدالدین عطار نیشابوری خبر داد.

به گزارش هنردستان ، فرهاد فخرالدینی از اتمام نگارش آخرین اثر خود تحت عنوان «منظومه سیمرغ» همزمان با روز ۲۵ فروردین که در تقویم ایران روز ملی عطار است، خبر داد.

‎وی با اعلام اتمام نگارش مجموعه جدید خود، گفت: «اوایل سال ۱۴۰۰ نگارش این مجموعه را با توجه به اینکه من همواره با دیرینه‌ی خود یک همبستگی و همفکری‌ای داشته و دارم و همیشه نسبت به ادبیات کهن، ارادت ویژه‌ای در خود می‌بینم آغاز کردم. عطار نیشابوری در ادبیات ما چهره‌ای شناخته شده و شاعری بسیار شیرین سخن و دلنشینی است و منطق الطیر بی‌شک بهترین اثر عطار است. تصمیم گرفتیم که در یک روند زمانبر، چکیده‌ای از اشعار را انتخاب و کار نگارش موسیقی را آغاز کنیم.»

‎فخرالدینی درباره ایامی که به دور از هیاهو، تصمیمی برای فعالیت هنری جدید نداشت نیز توضیح داد: «با وجود اینکه آزرده خاطر بودم و شخصا تصمیم به کناره گیری از فعالیت‌های هنری گرفته بودم، این انگیزه بار دیگر من را به وجد آورد و احساس کردم می‌توانم اثری قابل توجه را به موسیقی وطنم ارائه کنم. من همیشه مشغول کار بوده‌ام و همواره از مطالعه دور نبودم. خلاصه اشعار و گزینش را برعهده دوست هنرمندم آقای آرش امینی گذاشتم و ایشان هم با نهایت دقت و وسواس، گلچینی از اشعار عطار را آماده کرد. حقیقتا انتخاب‌های درستی هستند و من گزیده‌ای از ابیاتی که ایشان انتخاب کردند را استفاده کردم. به شرطی که انسجام داستان به هم نریزد. این مجموعه را «منظومه سیمرغ» نامگذاری کردم و در پنج مومان طراحی شده است.»

‎این هنرمند خاطرنشان کرد: «همه توان من و دوستانم در تیم اجرایی بر این است که بتوانیم به زودی این مجموعه را به شکلی متفاوت و به بهترین شکل روی صحنه ببریم و دوست دارم تا زمانی که هستم، در حضور مخاطبان موسیقی آنرا اجرا کنیم.»

امتیاز دهید