«روبرتو کاوالی»، طراح لباس ایتالیایی درگذشت

«روبرتو کاوالی» طراح مُد معروف ایتالیایی در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش هنردستان ، خانه مُد «روبرتو کاوالی» خبر درگذشت این طراح لباس را اعلام کرد و آنسا خبرگزاری ایتالیا نیز گزارش داد که کاوالی پس از یک دوره طولانی بیماری در خانه خود در فلورانس درگذشته است.

کاوالی در ۱۵ نوامبر ۱۹۴۰ در فلورانس به دنیا آمد؛ شهری که به‌ خاطر محصولات چرمی‌اش معروف است. او شرکت خود را در دهه ۱۹۷۰ راه‌اندازی کرد و  و به سرعت به یکی از نام‌های بزرگ در دنیای مد تبدیل شد. او در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز متعددی از جمله جایزه طراح سال CFDA را دریافت کرد.

پس از ثبت نام تجاری مد خود در سال ۱۹۷۰، روشی نوآورانه‌ برای چاپ چرمی اختراع و ثبت کرد. 

این کارآفرین و طراح مد اهل ایتالیا ، که مالک برندی به همین نام بود و در زمینه تولید پوشاک و محصولات چرمی در سراسر جهان فعالیت می‌کرد .او با الهام از طبیعت و از جمله نقش‌های پوست حیوانات، با استفاده از چرم‌های طرح‌دار و رنگ‌های جسورانه، به شهرت رسید.

کاوالی سال ۲۰۱۱ در مصاحبه با مجله ووگ گفته بود «هر چیزی را که در طبیعت است دوست دارم.»

او افزوده بود که «کم کم فهمیدم حتی ماهی‌ها هم لباس رنگی فوق‌العاده‌ای دارند، مار و ببر هم همینطور. فهمیدم که که خداوند واقعاً بهترین طراح است و شروع کردم به کپی کردن از خدا.»

این طراح نخستین مغازه کوچک خود را در شهر سن‌تروپه فرانسه در سال ۱۹۷۲ افتتاح کرد وبه جز طرح‌های الهام‌گرفته از حیوانات، لباس‌های هیپی، شلوار جین و طرح‌های تکه‌کاری روی جین‌ نیز از جمله کارهای معروف او به شمار می‌رفت.

چهره‌های معروف عرصه‌های مختلف هنری از جمله بازیگری، موسیقی و مد همچون بیانسه، لیدی گاگا، نیکول کیدمن، بلا حدید، نائومی کمپبل، بریژیت باردو، سوفیا لورن، کیم کارداشیان و جنیفر لوپز یا کارهای او را پوشیده‌اند یا از طرفداران او به حساب می‌آیند.

از روبرتو کاوالی با عنوان «فانوس دریایی الهام برای دیگران» و «عشق توسکانی» یاد می‌شود.

مرگ کاوالی ضایعه‌ای برای دنیای مد است. او با خلاقیت و نوآوری خود، دنیای مد را به مکانی زیباتر و جسورانه‌تر تبدیل کرد.

«جورجیو آرمانی» بنیانگذار خانه مُد آرمانی از جمله کسانی بود که نسبت به درگذشت روبرتو کاوالی ادای احترام کرد.

امتیاز دهید