مسابقه بزرگ عکاسان رسانه‌ای جهان برگزیدگانش را شناخت

«World Press Photo» یا به عبارتی مسابقه عکاسی رسانه‌ای جهان، یکی از مهمترین رویدادهایی است که صرفا روی عکس‌های خبری تمرکز دارد. این رویداد که بر اساس شش منطقه جهانی برگزار می‌شود، به تازگی برگزیدگان بخش‌های مختلف خود را معرفی کرده است.

به گزارش هنردستان ، بنیاد «World Press Photo» به تازگی آثار بخش منطقه‌ای خود را معرفی کرده است. 

گفتنی است مسابقه عکاسی «ورلد پرس فتو» یکی از مهمترین رویدادهای دنیا است که آثار اهالی رسانه و عکاسان خبری رسانه‌های جهان را در قالب چهارچوبی رقابتی مورد ارزیابی‌های بین‌المللی قرار می‌دهد. باید گفت این رویداد از سال ۱۹۹۵ آغاز به کار کرده و تا به امروز ادامه حیات داده است. 

در این جشنواره که به صورت سالانه برگزار می‌شود، هر سال عکس‌ها و فتواستوری‌هایی از سرتاسر جهان در حوزه‌ی عکاسی خبری و نیز آثار چندرسانه‌ای در بخش‌های موضوعی مختلف انتخاب می‌شوند. 

معمولا اینگونه است که برگزارکنندگان این جشنواره به دلیل گستردگی مناطق؛ تعدد رسانه‌ها و عکاسان در هر کشور، به صورت منطقه‌ای برگزار می‌کنند. این رویداد رقابتی سال گذشته بر اساس شش ناحیه جغرافیایی برگزار شد.

بنیاد «World Press Photo» همچنین به برگزیدگان خود جایزه‌های چندین هزار یورویی می‌دهد. جشنواره عکس‌های رسانه‌ای به ۲۴ برگزیده در بخش‌های مختلف جایزه می‌دهد. نفر اول در این رویداد ۵۰۰۰ یورو جایزه می‌گیرد و آن بیست و چهار نفر برگزیده هم نفری ۱۰۰۰ یورو دریافت می‌کنند. 

در آخرین خبر از جشنواره جهانی عکس‌های خبری که «گاردین» طی گزارش به آن پرداخته، منتخبی از آثار ۲۴ پروژه برگزیده منتشر شده است. 

هیئت داوران جایزه جهانی «World Press Photo» در رویداد امسال به عکاسان برگزیده شش جایزه افتخاری داده‌اند، به اضافه اینکه دو جایزه ویژه نیز به آثار برتر اعطا شده است. در نهایت اینکه چهار برنده اصلی در روز هجدهم آوریل معرفی خواهند دشت. موضوع دیگر اینکه آثار منتخب هیئت داروان بخشی از یک نمایشگاه جهانی خواهند بود که در ماه می‌در لندن برگزار می‌شود. 

در ادامه گزارش آمده است: آثار انتخاب شده توسط هیئت داوان بنیاد این جایزه جهانی، تابلویی از دنیای امروز ما هستند که بر اساس احترام و صداقت خلق شده‌اند. عکس‌های انتخاب شده همچنین زبان جهانی دارند و بیش از حد تصورو و فراتر از واقعیت با مخاطبان سراسر دنیا درک می‌شوند. حضور در «World Press Photo» فرصتی برای تشویق و تحسین عکاسان خبری و مستند است تا وقایع انسانی و جهانی را هر چه بهتر ثبت کنند. 

امتیاز دهید