گفتگو‌های من و آن دیگری درگالری پروژه‌های آران

نمایشگاه انفرادی پریسا تقی پور با عنوان «گفتگو‌های من و آن دیگری » در گالری پروژه‌های آران در حال برگزاری است .

به گزارش هنردستان ، پریسا تقی پور متولد ۱۳۶۲، ایران و داری مدرک کارشناسی نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ و مدرک کارشناسی ارشد نقاشی دانشگاه هنر اصفهان است .

پریسا تقی پور نقاش، عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران و عضو انجمن علمی هنر های تجسمی می باشد. او در نقاشی و حجم های پارچه ای خود درد و رنج و زنانگی را بیشتر به نمایش می گذارد. 

او تا به حال مقالات بسیاری در ارتباط با هنر نوشته و به چاپ رسانده است، همچنین مقام اول در اولین جشنواره مجسمه های شنی بندر انزلی فورش را کسب کرده و تقدیر شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است :

« پریسا تقی پور با هر ضربه سوزن بر پارچه ردپایی از یک خاطره یک کلمه یک خراش را آشکار می کند. هر ضربه بخوانیم هر بخیه نشانی از نگرانیها عصبانیت و شادی های هنرمند هستند.

اضطرابها و همچنین رویاها و خواسته های هنرمند بخشی از مجسمه های پارچه ای او هستند که همزمان نرم و سخت اند ولی همیشه رسا آثاری که تماما در دستان هنرمند شکل میگیرند در هر منحنی خود احساسات او را منتقل میکنند. غنا و شدت عواطف او گفتگوهای درونی و گفتگو با آن دیگری در لایه های مختلف این آثار همزمان آشنا و در عین حال عجیب و غریب – به هم میرسند و جهان منحصر به فرد او را ظاهر می کنند.

هنرمند با تخیل غریب و جسورانه اش صحبت میکند فرمها شبیه قطعات مبلمان هستند اما سطوح رنگ شده همه پوست هستند نرم و آسیب پذیر و در عین حال شاید مقاوم در برابر خشونتی که بخشی از زندگی روزمره در سرزمین ما شده و بهره زنان از آن بیشترین و پلیدترین بخش اش.

هنرمند با سوزن و نخ خود < این ابزار اساسی و آشنا در تاریخ بشریت > با دوخت بخیه ها در حرکتی نمادین و تسلی گرایانه با مسائل اساسی انسانی درگیر میشود عشق ترس درد امنیت و امید. »

وی در برپایی نمایشگاه های گروهی و نمایشگاه های انفرادی فعال بوده است .

” گفتگو‌های من و آن دیگری ” عنوان نمایشگاه انفرادی این هنرمند است که از روز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ تا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در گالری پروژه های آران برپا می باشد .

در این نمایشگاه آثار زیر به نمایش درآمده است :

 رقصان می‌آیم
 آونگ
درنگ

علاقمندان می توانند در ایام هفته از ساعت  ۱۳ – ۱۸ به گالری پروژه های آران مراجعه نمایند .

گالری پروژه های آران روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل می باشد .

امتیاز دهید