سینماگران حاضر در رقابت پیش رو را بشناسیم

هنردستان : ۱۱ فیلم سینمایی در حالی به بخش «مسابقه سینمای ایران» سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان راه یافته‌اند که یک کارگردان و یک تهیه‌کننده هر کدام با دو فیلم در این رویداد شرکت کرده‌اند.

در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که در اصفهان برگزار می‌شود، اسامی فیلم‌های بخش رقابتی این جشنواره اعلام شدند که البته از بسیاری از آن‌ها مشخصات خاصی در دسترس نی

در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که در اصفهان برگزار می‌شود، اسامی فیلم‌های بخش رقابتی این جشنواره اعلام شدند که البته از بسیاری از آن‌ها مشخصات خاصی در دسترس نیست و در این میان دو فیلم «بیست‌ویک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان در جشنواره فیلم فجر سال گذشته در بخش ملی و فیلم «پایان رویاها» محمد علی طالبی در جشنواره‌ی اخیر جهانی پیش از این به نمایش درآمده بودند.

همچنین در بین این آثار معرفی شده، حسین قناعت به عنوان کارگردان و بیتا منصوری به عنوان تهیه‌کننده («کاتی و  ستاره» و «قهرمانان کوچک») هر کدام دو فیلم در جشنواره دارند و فیلمسازان دیگری هم هستند که اولین تجربه جدی سینمایی خود را در این جشنواره پشت سر می‌گذارند.

 فریدون نجفی یکی از شرکت‌کنندگان این دوره از جمله کارگردان‌هایی است که پیش از این هم سابقه شرکت در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را داشته و چند بار هم جایزه کسب کرده است. او در این دوره با فیلم «اسکی‌ باز» به تهیه‌کنندگی محمد احمدی حضور دارد.

«دوک»، «بردگوری»، «المپیک در شلمزار»، «کارنامه»، «خاتون»، «راه و ستاره»، «خروسک» و «خانه فاطمه کجاست؟» از جمله آثار این فیلمساز هستند که وی برای «خانه فاطمه کجاست؟»، «یار دوازدهم» و «خروسک» از جشنواره کودک پروانه زرین بهترین فیلمبرداری را دریافت کرده بود.

محمد علی طالبی یکی دیگر از فیلمسازان فعال سینمای کودک و نوجوان است که در سی‌امین دوره جشنواره با فیلم «پایان رویاها» شرکت کرده است.

این فیلم سینمایی در منطقه شیرگاه سوادکوه ساخته شده و داستان آن درباره زندگی یک خانواده جنگل نشین است.

طالبی که در برخی فیلم‌هایش با عباس کیارستمی هم همکاری داشته است، فیلم‌های مطرحی در سینمای کودک و نوجوان ساخته که از ان جمله به «چکمه»، «شهر موش‌ها»، ‌«کیسه برنج»، «بید و باد»،‌ «سرخی سیب کال»، «ماه شب چهارده»، «دیوار» و«قول» می‌توان اشاره کرد.

او همچنین برای فیلم «تو آزادی» جایزه سیفژ و جایزه فیلم طلایی جشنواره بانکوک را برای «بید و باد» گرفته بود.

علی قوی‌تن نیز که امسال فیلم «پل سفید» را در جشنواره دارد، فیلم‌هایی همچون «سرود تولد»، «آفتاب مهتاب زمین»، «سنجاقک‌های برکه سبز» و «پرواز بادبادک‌ها» را در کارنامه کاری خود دارد.

حسین قناعت یکی دیگر از فیلمسازان حاضر در این دوره از جشنواره است که با فیلم‌های «قهرمانان کوچک» و «دزد و پری ۲» شرکت کرده است.

او پیش از این برای فیلم‌های «دزد و پری»، «من و نگین دات کام» و «ماجراهای اینترنتی» جوایزی را کسب کرده بود.

رهبر قنبری هم امسال با فیلم «نسترن‌های وحشی» در جشنواره حضور دارد و پیش از این در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان جوایزی را دریافت کرده است. از جمله آثار او به «پرنده باز کوچک»، «روییدن در باد» و «و کسی در راه است» می‌توان اشاره کرد.

صادق صادق‌دقیقی کارگردان فیلم‌های «تا آمدن احمد» و «بزرگمرد کوچک» هم از دیگر فیلمسازان حاضر در این رویداد است که امسال با فیلم «چهل کچل» که داستانی از دفاع مقدس دارد، شرکت کرده است.

سهیل موفق و رضا مجلسی از کارگردان‌هایی هستند که با اولین فیلم بلند سینمایی خود در سی‌امین دوره از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با فیلم‌های «شکلاتی» و «کاتی و ستاره» شرکت کرده‌اند.

همچنین محمدرضا عباس‌نژاد دیگر فیلمسازی است که فیلم «افسانه گل‌آباد» را در جشنواره‌ی کودک پیش  رو  رونمایی می‌کند.

منبع :ایسنا 

امتیاز دهید