آثار برگزیده جشنواره “آواها و نواهای رضوی” منتشر می‌شود

هنردستان :دومین دوره جشنواره موسیقی “آواها و نواهای رضوی” مرداد امسال در حوزه‌هایی چون آهنگسازی و اجرا برگزار، و آثار برگزیده آن منتشر می‌شود؛ و متقاضیان تا ۲۵ تیر برای شرکت در این جشنواره فرصت دارند.

 برزین ضرغامی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی) با اعلام این مطلب گفت

 برزین ضرغامی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی) با اعلام این مطلب گفت: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی اشاعه و ترویج فرهنگ ناب رضوی، حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار موسیقایی رضوی ، تولید و نشر آواها و نواها در حوزه فرهنگ رضوی است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه افزود: باتوجه به تأثیرگذاری هنر موسیقی و نقش و جایگاه آن در جامعه کنونی و اقبال عمومی نسبت به این هنر والا، با حمایت و جذب هنرمندان و تولیدات سمعی و بصری با موضوع امام رضا (ع) در دو حوزه آهنگسازی و اجرا می‌توان آثار جدید و ارزشی را در سطح جامعه معرفی و نشر داد و از این طریق به انتقال و گسترش مفاهیم و ارزش‌های اعتقادی و آیینی در میان عموم مردم به ویژه نسل جوان همت گمارد.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب شعار پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)  با عنوان “کرامت انسانی”، دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی نیز در بخش ویژه خود از آثاری که با محوریت “کرامت انسانی” و با الهام از آموزه‌های رضوی تولید شده باشند تقدیر ویژه می‌کند.

رزین ضرغامی ابراز امیدواری  کرد: استان تهران که با تصویب شورای سیاستگذاری و کمیته اجرایی  پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) عهده دار برگزاری دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی شده است امید دارد بتواند با بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و  قابلیت‌های مناسب هنری و برخورداری از منابع مفید در سطح ملی گام های ارزنده‌ای در توسعه فرهنگ رضوی بردارد.

وی بر حمایت از هنرمندان و تولید آثار موسیقایی در حوزه رضوی تأکید کرد و گفت: آثار برگزیده این جشنواره به صورت حرفه‌ای ثبت و ضبط می‌شود و انشاالله پس از برگزاری جشنواره برای استفاده عموم ارائه خواهد شد.

  دبیر دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را ۲۵ تیرماه ۹۶ و زمان برگزاری جشنواره را همزمان با دهه کرامت اعلام کرد و از کلیه هنرمندان سراسر کشور دعوت کرد برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات آن به سایت Tehran.shamstoos.irمراجعه کنند.

منبع :ایلنا 

امتیاز دهید