نخستین جشنواره تجسمی ۵ تا ۱۲ ساله‌ها برگزار می‌شود

هنردستان : نخستین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با عنوان «نقطه» با محوریت هنرهای تجسمی ۲۵ خردادماه برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی هنرکده لنا، فراخوان این جشنواره در ابتدای امسال برای حضور کودکان ۵ تا ۱۲ سال در میان مدارس و خانواده‌ها منتشر شد و اصلی‌ترین رویکرد آن، ترویج هنر کودک و نوجوان بین خانواده‌ها و ایجاد نگرش نوین و مدرن به هنر این طیف سنی است.

تا کنون بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. علاقه‌مندان تا دهم خرداد فرصت داشتند، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. در نخستین دوره این رویداد، خلاقیت و توجه به زاویه نگاه‌های کودکانه مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته گلاره افشارنژاد – مدیر جشنواره تجسمی لنا – در این دوره از آثاری که آزادی عمل کودک در آن مشهود است تا آثاری که در آن‌ها، کپی‌برداری یا دخل و تصرف معلم‌ها و والدین پیداست، به‌نمایش درمی‌آیند تا آینه‌ای تمام‌قد از وضعیت آموزش هنر در نسل نو پا ارائه شود و خانواده‌ها متوجه تاثیر هریک از این روش‌ها شوند.

در جریان این جشنواره قرار است نشست و کارگاه‌های کاربردی آشنایی با هنر برای خانواده‌ها برگزار و در پایان، کودکان همراه خانواده‌های‌شان خلق یک اثر هنری را تجربه کنند. آثار راه‌یافته به جشنواره با هدف تشویق کودکان، در گالری الهه به تماشا درمی‌آید.

به گفته افشارنژاد، این جشنواره هر سال در خردادماه برگزار خواهد شد و هر سال شاخه‌های متنوعی در عرصه هنرهای تجسمی مورد توجه قرار می‌گیرد.

جشنواره «لنا» ۲۵ خردادماه از ساعت ۴ تا ۷ عصر در اتوبان صدر، بلوار کاوه شمالی، ابتدای روشنایی غربی، پلاک ۱۴ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۲۲۲۰۰۹۸۹ تماس بگیرند.

منبع :ایسنا 

امتیاز دهید