آرشیو دوره ای هنرمندان معاصر در گالری مژده روی دیوار رفت

هنردستان :پروژه «آرشیو دوره ای هنر معاصر» روز گذشته ۲۳ تیرماه در گالری مژده افتتاح شد، در این نمایشگاه ۱۱ هنرمند آثارشان را به نمایش گذاشته اند.

 به گفته جهانبخش آثار هر یک از هنرمندان، از دروندادهای شخصی خودِ (و نه به سفارش برگزار کننده یا با توجه به خط مشی فکری از پیش تعریف شده) شکل گرفته است.

 در پروژه «آرشیو دوره ای هنر معاصر» با گردآوری نوید جهانبخش که نخستین دوره اش روز گذشته ۲۳ تیرماه در گالری مژده افتتاح شد، ۱۹ اثر از ۱۱ هنرمند در مدیاهای مختلف و با ساختارهایی متنوع به نمایش در آمد. به گفته جهانبخش آثار هر یک از هنرمندان، از دروندادهای شخصی خودِ (و نه به سفارش برگزار کننده یا با توجه به خط مشی فکری از پیش تعریف شده) شکل گرفته است.

وی در این باره گفت: نمایش پیش رو روایتی مستقیم درباره خودِ انسان (به واسطه ترسیمِ چهره، بدن یا …) است؛ این تصاویر اما بیش از یک روایتِ عمومی از انسان را تصویر می کنند و در بیشتر مواقع ترسیمی از رنج را خلق کرده اند؛ رنجی که گاه به شکلی مستقیم (مثل بریده شدن عضوی از بدن) و گاه به شکلی غیر مستقیم به مخاطب نمایش داده می شود.

در استیتمنت این نمایشگاه نیز ذکر شده است: آثار این نمایشگاه، خبر از فاجعه در خود دارند… فاجعه هایی که در فضایی هولناک، تلخ و مضطرب شکل گرفته اند. ردِ پای روحیه بیان شده را در تیرگی رنگ ها، جنس ساخت آثار و تصاویر اغراق آمیزشان می توان دنبال کرد، تصاویری که همه در یک محدوده زمانی و در تلاش برای بیان افکار هنرمندان شکل گرفته اند. در این جستجو سعی می کنیم دریابیم که این دنیایِ هولناک و فاجعه بار، خبر از چه چیز در خود دارد؟ و رد پای اشتراک آن ها را در کدام تجربیات می توان دنبال کرد؟

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون نوا ثابت ایمانی، اندیشه باقرزاده، افشین چیذری، مرتضی خسروی، بهاره خشوعی، شهرزاد رزاقی، کلثوم صالحی، آرمین عابدیش، پیام قلیچی و زهرا محمدی به نمایش درآمده است.

گالری مژده در سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک واقع است.

منبع :خبرگذاری مهر

امتیاز دهید