هنرمندان موضوعات شخصی را کنار بگذارند و به مسایل روز بپردازند

به گزارش هنردستان: مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح در بازدید از نمایشگاه پوستر «سقوط شیطان بزرگ» بیان کرد بهتر است هنرمندان دغدغه های شخصی را کنار گذاشته و موضوعات روز جهان بپردازند.

مسعود نجابتی مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح در بازدید از نمایشگاه پوستر «سقوط شیطان بزرگ» که هم اکنون در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری دایر است، گفت: برخی هنرمندان در این فضای ملتهب و با وجود اتفاقاتی که در جهان هر روز تکرار می شود، دغدغه های شخصی را مطرح و آن را برجسته می کنند. این هنرمندان آثار خود با موضوعات شخصی را در گالری ها به نمایش می گذارند در حالی که شرایط حکم می کند چنین موضوعاتی در اولویت نباشد.

نجابتی ادامه داد: هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کرده اند آنچنان حرفه ای شده اند که آثارشان ارزش هنری بسیاری یافته است. پرداخت آنها حرفه ای و تنوع در آثار بیش از گذشته است همچنین اکثر تکنیک های رایج در پوسترها دیده می شود. با توجه بیشتر و حمایت مسئولان و دستگاه های ذی ربط می توانیم بسیاری از این آثار را در فضای خارج از کشور نیز نمایش دهیم.

وی با تاکید بر همکاری همه سازمان های هنری در راستای حفظ ارزش های ملی کشور گفت: ایجاد چنین فضاهایی که بتواند موثر واقع شود نیاز به عزم جمعی سازمان ها و انجمن های مربوطه دارد؛ چرا که در کشور، سازمان ها، انجمن ها و تشکل های بسیاری داریم که در این عرصه فعال هستند اما هنگام انجام واکنش های به موقع ضعیف عمل کرده و تنها در موضوعات خاصی این مسایل پیگیری می شود.

نجابتی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی خواست تا موضوعات شخصی مورد نظر خود برای تولید آثار هنری در مواقع ضروری را کنار گذاشته و به مسایل روز بپردازند و بیان کرد: موضوع آمریکا به عنوان پرچمدار استکبار جهانی موضوعی نیست که مختص به یک قشر خاص هنری از جامعه باشد چراکه بسیاری از خانواده های ایرانی با نگرانی های تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به شیوه غربی روبه رو هستند. این هم یک شیوه از تجاوز به آزادی جامعه ما است و از طریق رسانه ها و استفاده از شیوه های هنری القا می شود. در این شرایط هر هنرمندی با هر تفکر و اعتقادی باید به محض نگاه ناپسند دولت های متخاصم غربی به ویژه آمریکا آزادانه احساسات و واکنش های درونی خود را بروز دهد و با هنر خود اثری تاثیرگذار خلق کند.

مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح با انتقاد از کم کاری برخی هنرمندان و سازمان‌های مربوطه هنری در مورد چنین مسایلی اظهار کرد: متاسفانه با اینکه فعالیت های قابل توجهی در چنین شرایطی از سوی هنرمندان و سازمان های مربوطه انجام شده و می شود، اما در مقایسه با حجم تعداد هنرمندان و این سازمان ها در کشور بسیار اندک است و جای کار بسیار بیشتری دارد. این جریان باید به تمامی تشکل های هنری، دانشجویی و حتی انجمن های کوچک هنری وارد شود تا نتایج ماندگار و بهتری به دست بیاوریم.

نجابتی ادامه داد: راه اندازی نمایشگاه هایی با این موضوع در گالری ها به تنهایی جوابگوی اهداف ما نیست و ما باید آثار را به هر نحوی به میان مردم ببریم. لازم است برای تاثیرگذاری هرچه بهتر و بیشتر آثار از گالری ها خارج و به میان مردم برود. چرا که بازدید از گالری ها نیازمند زمان و حوصله زیادی است و مردم با مشغله های امروزی امکان حضور مداوم در این گالری ها را ندارند در نتیجه ما باید با آثار هنری خود به میان آنها برویم.

وی در پایان گفت: انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح با مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ارتباط گسترده ای داشته و در برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های هنر تجسمی با موضوعات مورد توجه هر دو سازمان به نحو موثر همکاری دارد. ما در نظر داریم تا با همکاری حوزه هنری و بنیاد فرهنگی روایت فتح در هنرهای تجسمی قدم های بزرگ و ارزشمندی را برداریم.

نمایشگاه پوستر «سقوط شیطان بزرگ» که به همت مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار می شود، از تاریخ ۱۳ تا ۲۱ آبان ماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری پذیرای علاقه مندان استش

امتیاز دهید