اعلام تعداد مخاطبان اکران‌های مردمی «عمار» در نیمه ابتدایی آبان

به گزارش هنردستان: 10هزار و ۲۴۵ نفر مخاطبِ اکران‌های مردمی نیمه ابتدایی آبان ماه آثار جشنواره مردمی فیلم «عمار» بودند.

 در نیمه اول آبان ماه به واسطه اکران‌های مردمی جشنواره «عمار» در مدارس، آثاری که متناسب با ذائقه کودک و نوجوان بوده است بیشترین اکران‌ها را داشتند.

در این میان «تک خوان» توانست در عرض کمتر از یک هفته ۱۹ بار اکران شود. البته این اثر جزیی از بسته اکران پیشنهادی جشنواره مردمی فیلم «عمار» به مناسبت سیزده آبان و روزهای منتهی به آن بود که شامل آثاری از جمله مستندهای «انقلاب در خیابان روزولت»، «۴۴۴ روز»، نماهنگ‌های «آمریکاتور»، «ما دلاوران کشوریم» و موشن گرافی تسخیر لانه جاسوسی نیز می‌شد.

در نیمه ابتدایی آبان ماه مدارس مقاطع مختلف بیشترین مکان اکران‌های مردمی بوده‌اند و ۶۸ اکران، صرفا تعداد آن بخش از اکران در مدارس است.

در نیمه اول آبان ماه به واسطه اکران‌های مدارس، پیش دبستانی‌ها و دیگر اکران‌هایی که مخاطب کودک و نوجوان داشته، آثاری هم بیشتر اکران شده که متناسب با ذائقه کودک و نوجوان بوده است. «تک خوان» و پویانمایی «بختک» ۲ اثر برتری بوده‌اند که توانسته‌اند در صدر پراکران‌ترین آثار قرار بگیرند.

از بعد فراوانی مکان‌ها نیز در میان ۲۳ استانی که اکران داشته‌اند، استان فارس به همت اکران کننده‌های آباده و دیگر شهرستان‌های فعالی همچون فسا، جهرم، قیروکارزین، اقلید، جهرم، شیراز، داراب و مرودشت با ۵۸ اکران به عنوان پرکارترین استان ۲ هفته گذشته نامیده می شود. همچنین استان‌هایی همچون خراسان رضوی، همدان، کرمان و خوزستان نیز توانستند در این امر فرهنگی که به تعبیر رهبری «یک لحظه هم نباید متوقف شود»، پیشگام باشند.

جشنواره «عمار» ۲۲۳ اکران در نیمه اول آبان ماه داشته‌ است که از این میان ۷۱ درصد اکران‌ها متعلق به اکران کننده‌های خانم و ۲۹ درصد را آقایان برگزار کرده‌اند. بخشی از این تعداد بالای اکران‌ خانم‌ها را می‌توان متعلق به اکران‌هایی دانست که در منازل شخصی برگزار می‌شود.

جشنواره «عمار» براساس ذائقه و انتخاب ۱۰ هزار و ۲۴۵ نفر مخاطبِ اکران‌های مردمی نیمه ابتدایی آبان ماه، نام ایمان خانچی کارگردان مجموعه پویانمایی «بختک» و سیدمهدی حسینی خالق اثر داستانی «تک خوان» را به عنوان محبوب‌ترین کارگردان‌های ۱۴ روز اخیر معرفی کرد.

امتیاز دهید