وقتی یک برنامه هنری مایه امیدواری می‌شود

به گزارش هنردستان: حمید پورآذری گفت: نخستین سالانه بینارشته‌ای تهران به دلیل خلائی که در گفت‌وگو میان رشته‌های فرهنگی و هنری وجود دارد برگزار می‌شود و برای ادامه برپایی آن در آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

نخستین سالانه بینارشته‌ای تهران (سابت) با مدیریت هنری حمید پورآذری ـ کارگردان تئاتر ـ از نیمه آذرماه در سالن تئاتر مستقل آغاز می‌شود و این کارگردان که اخیرا به عنوان مدیر بخش خارج از صحنه جشنواره سی‌وششم تئاتر فجر هم معرفی شده است درباره چگونگی شکل‌گیری این پروژه توضیح داد: ما این کار را براساس مفهوم “گفت‌وگو” جلو بردیم و قرار شد آن را در سه حوزه مختلف پیش ببریم چرا که به نظر می‌آید کمبود گفت‌وگو در حوزه فرهنگ و هنر و بین رشته‌های مختلف آن زیاد احساس می‌شود. البته این گفت‌وگو درون رشته‌ها هم آنچنان زیاد نیست ولی همین خلأ باعث شد پروژه‌ای را تعریف کنیم تا محلی باشد که هنرمندان سه حوزه با یکدیگر شروع به گفت‌وگو و در نهایت اثری را در پی این گفت‌وگو خلق کنند.

پورآذری با اشاره به اینکه این کار قطعا ایرادات خود را هم خواهد داشت،‌ تأکید کرد: با وجود اینکه نقاط ضعف در طول کار بیشتر خود را بروز خواهد داد، اما نکته بارز و بسیار مهم این پروژه این است که به هر حال محلی برای گفت‌وگو در این سه حوزه تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی شکل گرفته است که از تعامل و گفت‌وگوی آن‌ها با حضور هنرمندانی که شرکت دارند چهار اثر تولید می‌شود تا در واقع خروجی این پروژه، روی صحنه تئاتر  و به مدت یک ماه اجرا شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این پروژه را با موضوع و محوریت خاصی پیش خواهد برد؟ گفت: موضوع خاصی را مطرح نکرده‌ایم و قرار بر این شده است تا از گفت‌وگوی هنرمندان این سه حوزه به یک دغدغه مشترک برسیم تا هر کس مسئله و دغدغه خود را کار کند.

پورآذری درباره ادامه برگزاری این پروژه و اینکه دورنمای خاصی برای آن تعیین شده است؟ هم گفت: باید ببینیم خروجی این پروژه چه خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود و بعد می‌توانیم درباره برگزاری دوره‌های دیگر آن تصمیم‌گیری کنیم. به هر حال هر چه باشد همین که اثری بر این اساس و با پیگیری این شیوه، تولید شود خود به تنهایی مایه امیدواری است.

به گزارش ایسنا، در این پروژه از هنرمندانی چون محمد مساوات، سمانه زندی‌نژاد، پویان باقرزاده و احمد سلگی در حوزه تئاتر، مهدی ساکی، رضا کولغانی، ماکان اشگواری و رام در حوزه موسیقی و بهرنگ صمدزادگان، علی پناهی، گلرخ نفیسی و پانته‌آ آرمانفر در هنرهای تجسمی به عنوان اولین هنرمندان نخستین دوره دعوت شده است.

حاصل تعامل این هنرمندان در دوره اول و برآیند چالش‌های آثار خلق شده آنان از نیمه آذر در سالن تئاتر مستقل به مدت یک ماه و با ٦٠  اجرا روی صحنه می‌رود

امتیاز دهید