تنوع نقش در بازیگری مرا ذوق زده می‌کند/ قاتلی در «دوزخ»

به گزارش هنردستان: رویا بختیاری که این روزها ایفاگر نقش یک قاتل در نمایش «دوزخ» به کارگردانی رضا اصغری است، درباره نقش خود و چگونگی رسیدن به این نقش متفاوت توضیحاتی ارائه داد.

رویا بختیاری بازیگر تئاتر «دوزخ» درباره چگونگی ایفای نقش یک زن قاتل در این اثر نمایشی توضیح داد: بازیگری و یادگیری در حوزه تئاتر و سینما هیچ گاه برای من تمام نمی شود، در واقع همیشه در حال یادگیری هستم. افراد زیادی را دیدم تا بتوانم به نقشی که در «دوزخ» ایفا می‌کنم برسم. به نوعی این نقش را برای خودم طراحی کردم. باید بگویم کاراکتر «آیسا» برای من ترکیبی از چند شخصیت است؛ سیاه نیست بر خلاف ظاهرش، سفید هم نیست، واقعی است، برای من این گونه است.

وی ادامه داد: «آیسا» تکلیف اش با خودش روشن است و دوزخ را به عنوان نتیجه قتلی که در دنیا انجام داده پذیرفته است.

بختیاری ضمن اشاره به اینکه تنوع نقش در بازیگری مرا ذوق زده می‌کند، گفت: برای رسیدن به نقش «آیسا» در نمایش «دوزخ» با کارگردان در اکثر موارد هم عقیده بودیم اما در عین حال خیلی هم اصطکاک اندیشه ای داشتیم  که اگر این وجود نمی داشت هیچ وقت به لذت رسیدن به نقاط اشتراک نمی رسیدیم. من این موضوع را بارها در تئاتر تجربه کرده‌ام و همیشه نتیجه خوبی داشته است.

این بازیگر درباره دلایل پذیرفتن این نقش بیان کرد: وقتی دیدم یکی از همبازی‌های من در تئاتر «دوزخ» توماج دانش بهزادی است، خوشحال شدم. او بازیگر با استعداد تئاتر است. از طرفی متن اصلی این نمایشنامه بر اساس نوشته های  ژان پل سارتر بود و این موضوع در پذیرفتن این نقش مرا ترغیب کرد. به اضافه اینکه فضای کلی این نمایشنامه را دوست داشتم.

وی درباره بازخوردها و استقبال مردم از نمایش «دوزخ» گفت: در مورد این که نمایش توانسته نظرات را جلب کند یا نه باید منتقدان و کارشناسان در یک شرایط یکسان تئاتری صحبت کنند. تا جایی که با مخاطبان در ارتباط بودم علائم نارضایتی ندیدم و نشنیدم. بازخورد انرژی ای که از تماشاگران در حین بازی حس می کنم بسیار خوب است. وقتی که بیرون از سالن با مخاطبان روبه‌رو می شوم همه از کلیت نمایش و بازی من راضی هستند و فکر می‌کنم با توجه به امکانات و تبلیغات کم این نمایش، تاکنون ما با استقبال خوبی روبه‌رو شده‌ایم.

بختیاری اظهار کرد: برای برخی از نمایش‌ها بیلبوردهای زیادی در سطح شهر نصب شده و تبلیغات گسترده‌ای صورت گرفته است. وقتی نمایش «دوزخ» را با حجم زیاد تبلیغات دیگر تئاترها قیاس می‌کنم، می‌بینم راه خودش را باز کرده است.

بختیاری تصریح کرد: از مخاطبان تئاتر درخواست می‌کنم که موقع اجرا، تلفن‌های همراه خود را خاموش کنند و یک ساعت فقط به صحنه توجه داشته باشند، صدا و نور تلفن همراه، یا صحبت با یکدیگر یا هر حرکت اضافی ای علاوه بر برهم زدن فضای کار، بی احترامی بزرگی به بازیگر و تماشاگران دیگر است. لطفا مخاطبان در طول دیدن یک تئاتر قواعد یک تماشاگر حرفه ای تئاتر را رعایت کنند که بدون وجود تماشاگر حرفه ای، تئاتر حرفه ای معنی ندارد.

امتیاز دهید