آثار بزرگان در«یادها» شنیدنی شد/ انتشار یک آلبوم متفاوت

«یادها» عنوان یکی از تازه‌ترین مجموعه‌های منتشر شده در ژانر موسیقی ایرانی است که با نوازندگی احسان کلهر، سهیل حسنوی و امیر خیری پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش هنردستان : آلبوم «یادها» در قالب اولین اثر رسمی مجموعه «یادها تریو» با هنرمندی احسان کلهر نوازنده ویولن، سهیل حسنوی نوازنده سنتور، امیر خیری نوازنده تمبک منتشر شد.

«بیات اصفهان» مشتمل بر اجرای مقدمه اثر فضل الله توکل، «بداهه نوازی»، تصنیف «پریشان» اثر همایون خرم و «رِنگ اثر» اثر اسدالله ملک، «بیات ترک» مشتمل بر مقدمه اثر ابوالحسن صبا، «بداهه نوازی»، تصنیف «خاطره یک شب» اثر علی تجویدی، «رنگ» اثر اسماعیل مهرتاش، «سه گاه شوشتری» مشتمل بر «مقدمه قدیمی»، «بداهه نوازی»، تصنیف «تو بمانی» اثر پرویز یاحقی، «رِنگ» اثر عباس خوشدل، «دشتی» مشتمل بر مقدمه اثر اسدالله ملک، «بداهه نوازی»، تصنیف «کوچه باغ» اثر حسن یوسف زمانی و «رنگ» اثر موسی معروفی قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

در توضیحات تکمیلی این اثر موسیقایی آمده است: « نوازندگان این گروه از سال ۹۷ تاکنون فعالیت‌های موسیقایی مشترک خود را در قالب بداهه‌نوازی، کنسرت و انتشار چند تک‌آهنگ و موزیک‌ویدیو ارایه کرده‌اند.

رویکرد گروه در این آلبوم، بازنوازی و اجرای آثاری از آهنگسازان قدیمی‌ موسیقی ایرانی و احیای شیوه‌ای از نوازندگی است که در برنامه‌های رادیویی دهه‌ چهل و پنجاه از جمله «تک‌نوازان» و «گل‌ها» رواج داشته و عمدتاً بر پایه‌ بداهه‌نوازی استوار است.

در این مجموعه آثار ماندگار و خاطره‌انگیزی از اساتید ابوالحسن صبا، موسی معروفی، علی تجویدی، همایون خرم، پرویز یاحقی، اسدالله ملک، فضل الله توکل، عباس خوشدل، اسماعیل مهرتاش و حسن یوسف زمانی در چهار مایه‌ مختلف (بیات اصفهان، بیات ترک، سه‌گاه/شوشتری و دشتی) اجرا شده که هر دستگاه یا آواز، از چهار قسمت (پیش‌درآمد، بداهه آوازی، تصنیف و رنگ) تشکیل شده‌است.

ضبط این آلبوم هم در سال ۹۹ در استودیو پاییز با صدابرداری حسن خدایی‌نیا انجام شده و میکس و مسترینگ آن توسط احمد میرمعصومی در استودیو نغمه سازان دل‌نشین انجام شده است.

امتیاز دهید