عربستان میزبان اکسپو ۲۰۳۰ شد

با شعار تغییر و دگرگونی

عربستان با شعار تغییر و دگرگونی میزبان اکسپو ۲۰۳۰ شد.

اکسپو بعد از جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، به عنوان سومین رویداد مهم بین‌المللی دنیا و بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی جهان شناخته می‌شود که حتی به آن  المپیک فرهنگ ملل می‌گویند.

شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی، برنده رقابت میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ شد و  پس از دبی، دومین شهر خاورمیانه است که میزبان این رویداد بین‌المللی می‌شود.

کشور عربستان با ۱۱۹ رای مثبت گوی رقابت را از کره جنوبی با ۳۹رای و ایتالیا با ۱۷ رای ربود.

موضوع و رویکرد اصلی اکسپو ۲۰۳۰ ریاض «عصر تغییر: با هم برای فردا آینده‌نگر» است. این رویداد نیز به سه زیرمجموعه «فردای متفاوت»،«فعالیت آب و هوایی» و «رفاه برای همه» تقسیم می‌شود.

تاریخ پیشنهادی این کشور اول اکتبر ۲۰۳۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۳۱  است که در مکانی به مساحت شش میلیون متر مربع در شمال شهر ریاض برگزار می‌شود.

پادشاهی عربستانی سعودی از سال‌ها پیش برنامه جامع «چشم‌انداز ۲۰۳۰» را برای خود در نظر گرفته و در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بر اساس آن پیش می‌رود. حالا با میزبانی اکسپو ۲۰۳۰، این هم‌زمانی می‌تواند به سود اقتصاد عربستان باشد.

اکسپو ریاض ۲۰۳۰، جدیدترین رویداد از مجموعه رویدادهای بین‌المللی است که پس از جام جهانی فوتبال قطر و اکسپو دبی در خلیج فارس برگزار می‌شود.

امتیاز دهید