تالیف کتاب «هم نواز» حمید قنبری

کتاب «هم نواز» با تالیف حمید قنبری تهیه‌شده و شامل ۳۰ قطعه هم‌نوازی تمبک و سنتور بر اساس کتاب‌های پشنگ کامکار است.

به گزارش هنردستان ، به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، مراسم رونمایی از کتاب «هم‌نواز» با تالیف حمید قنبری ساعت ۱۸ روز شنبه بیست و سوم دی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

کتاب «هم‌نواز» قطعاتی برای هم‌نوازی تمبک و سنتور دارد که با هدف تسهیل در هم‌نوازی تهیه و تنظیم شده است.

حمید قنبری مولف این کتاب گفت: تمامی قطعات از کتاب‌های «شیوه سنتورنوازی» و «گلنار» نوشته جناب آقای پشنگ کامکار انتخاب شده‌اند چرا که این کتاب‌ها طی سالیان متمادی از خوش سابقه‌ترین مجموعه‌های آموزشی بوده و نزد علاقه‌مندان از محبوبیت خاصی برخوردارند. عادت و اصرار به تشکیل کلاس‌های انفرادی و خصوصی، باب شدن کلاس‌های مجازی، خودآموزها و ضبط‌های استودیویی با سیستم دیجیتال، همگی از مواردی هستند که به فاصله‌ها بیش از پیش دامن زده و همنوازان را روز به روز از هم دورتر می‌کند.

قنبری توضیح داد: با تهیه و تنظیم چنین مجموعه‌هایی سعی بر آن داریم که بهانه‌ای برای هنرآموزان ایجاد کنیم تا با هم‌نشینی و همراهی یکدیگر به بیان هنری مشترک نزدیک‌تر شده، از لذت گفت‌وگو آن هم گفت‌وگو به زبان زیبا و همه فهم موسیقی بهره‌مند شوند.

پشنگ کامکار آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور هم در مقدمه‌ این اثر نوشته است: «هم‌نوازی قسمتی بسیار مهم و لازم در مسیر آموزش هنرجویان همه سازها است. کتابی که به این امر پردازد جایش در کارگان آموزشی سازهای تمبک و سنتور خالی بود. از اینکه هنرجویان سنتور همراه هنر جویان تمبک می‌توانند دروس منتخب کتاب شیوه سنتورنوازی و گُلنار را هم‌نوازی کنند، خُرسندم. از زحمات هنرمند گرامی حمید قنبری نوازنده و مدرس توانای سازتمبک که با ابتکار و خلاقیت خود این کتاب ارزنده را نگاشته‌اند قدردانی می‌کنم و برایشان آرزوی موفقیت روزافزون دارم.»

امتیاز دهید