داوری «الهه نوبخت» در هجدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های شرقی» ژنو‌

«الهه نوبخت»، تهیه‌کننده و پخش‌کننده بین‌المللی سینما، یکی از داوران بخش مسابقه «فیلم کوتاه» در هجدهمین دوره جشنواره ‌بین‌المللی «فیلم‌های شرقی» ژنو در کشور سوییس خواهد بود.

فیلم بلند مستند «دروازه رویاها» به تهیه‎کنندگی او نیز در بخش مسابقه «فیلم‌های بلند» این دوره از جشنواره ‌بین‌المللی «فیلم‌های شرقی» ژنو حضور دارد.

«الهه نوبخت» ماه گذشته در بازار جشنواره فیلم کن در سال 2023، به عنوان یکی از ده تهیه‌کننده برتر با آینده‌ای نویدبخش در سینمای جهان معرفی شد.

او همچنین پیش از این، داور جشنواره‌های بین‌المللی فیلم «فیفوگ» در سوییس، جشنواره بین‌المللی فیلم «مذاهب امروز» در ایتالیا، جشنواره بین‌المللی فیلم «مِنا» در هلند، ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زنان» بیروت در لبنان و دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «فولکس» در آمریکا نیز بوده است.

«خانه خاموش»،«روز سیب»،«دروازه رویاها» و «دلبند» از جمله آثار او در حوزه تهیه‌کنندگی است.

هیات انتخاب جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های شرقی» ژنو اعلام کرده‌اند در سال‌های اخیر، بسیاری از مردم که بر اساس دشواری زندگی ناامید شده‌اند، از رویاپردازی دست کشیده‌اند. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های شرقی ژنو در تلاش برای آغشته‌کردن شعر، رنگ‌آمیزی زندگی با فانتزی و القای رگه‌ای از گریز در چنین روزمرگی یکنواخت است.

هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های شرقی» ژنو با آثاری از کارگردانان کشورهای مختلف در چندین رقابتی و غیررقابتی بخش از جمله بخش مسابقه «فیلم‌های بلند»، بخش مسابقه «فیلم کوتاه»، بخش مسابقه «دانش‌آموزی»، بخش «نمایشگاه‌های هنری»، بخش «معرفی کتاب» و … از روزهای 22 تا 28 خردادماه (12 تا 18 ژوئن 2023) در شهر ژنو در کشور سوییس برگزار می‌شود.

امتیاز دهید