نمایش نقاشی‌های دیجیتال در نگارخانه صفوی

نقاشی‌ دیجیتال، هنری است که این روزها علاقه‌مندان بسیاری را جذب کرده و جاذبه‌ این هنر مدرن از درهم‌آمیختگی انسان مدرن و بهره‌گیری از توسعه تکنولوژی حاصل‌ شده است.

به گزارش هنردستان علی لک، هنرمند و برگزارکننده نمایشگاه «نقاشی دیجیتال» گفت: سبک آثار این نمایشگاه، نقاشی دیجیتال است‌ که این سبک نقاشی همچون سبک سنتی با متریال‌هایی مانند بوم و رنگ سروکار ندارد، بلکه بر پَد دیجیتالی و با قلم UV ترسیم می‌شود. نقاشی‌ها پس از طراحی دیجیتالی بر متریال کاغذ چاپ و در نمایشگاه عرضه شده است.

او که از دوران نوجوانی در هنرستان هنرهای زیبای به هنر نقاشی پرداخته بود و اینک از کشور مهاجرت کرده است، افزود: من ارادت خاصی به اصفهان داشتم و به همین علت تصمیم گرفتم برگزاری نمایشگاه‌هایم را از اصفهان آغاز کنم و بعد آنها را در شهرهایی همچون تهران ادامه دهم.

این هنرمند با اشاره به اینکه حدود یک سال برای طراحی آثار و برگزاری نمایشگاه نقاشی دیجیتالِ خود زمان صرف کرده است، افزود: برای این نمایشگاه، ۱۸ اثر، انتخاب و در نمایشگاه ارائه شد که ابعاد آنها ۶۰ سانتی‌متر است؛ ضن اینکه باید توجه داشت که این ابعاد به علت دیجیتال بودن طرح‌ها، قابل تغییر است.

لک که معتقد است تکنولوژی به هستیِ سوژه مدرن نفوذ کرده و توانایی انسان در خلق انگاره‌های هنری را وسعت بخشیده است، به بیانیه نمایشگاه خود اشاره کرد و افزود: این شیوه ادراک، شیوه تازه‌ای براز بیان اقتضا می‌کند. انسان تکنولوژیک، انسان دیگری است.

او با اشاره به بخش پایانی بیانه خود خاطرنشان کرد: در پرتره‌های این مجموعه، به‌واسطه اندیشیدن به نحوه پدیدار شدن چهره‌ها هنگام عکاسی و با کمک ابزار حوزه نقاشی دیجیتال، تصاویر با تمام جزئیات پرداخته شده‌اند تا حکایت‌گر امری نو باشند. با استفاده از سایه‌ها، زوایای مختلف بر کژی‌ها و پیچ‌وتاب‌ها، نور جدیدی تابانده شده تا پیچیدگی‌ها و جزئیاتی که لنز دوربین عکاسی قادر به نمایش آنها نیست، رؤیت پذیر شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای نقاشی‌های نمایشگاه «نقاشی دیجیتال علی لک» تا ۲۶ مهرماه ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ بعدازظهر به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، مراجعه کنند.

امتیاز دهید