حمایت کانون نمایش‌های آیینی و سنتی از گروه‌های تئاتر شهرستان

دو نمایش ایرانی «مضحکه‌ی عجیب‌المخلوقات» و «تقلیدنامه‌ی زال و رودابه» با حمایت کانون نمایش‌های آیینی و سنتی در اصفهان و تهران روی صحنه رفتند.

به گزارش روابط‌عمومی کانون، مهدی صفاری‌نژاد ـ رییس کانون نمایش‌های آیینی و سنتی ـ خبر داد:«این کانون حرکت خود را با سه شعار «آموزش، پژوهش، آفرینش» در زمان مدیریت آقای فتحعلی‌بیگی شروع کرده و اکنون نیز با مدیریت بنده، فعالیت‌های کانون با همین شعار ادامه دارد».

مهدی صفاری‌نژاد؛ رییس کانون نمایش‌های آیینی و سنتی

صفاری‌نژاد با اشاره به اجرای دو نمایش ایرانی در اصفهان و تهران، یادآور شد:«در کانون نمایش‌هایی آیینی و سنتی، به تازگی برای گروه‌های شهرستانی دو امکان حمایتی فراهم کردیم که به اجرای دو نمایش آیینی‌سنتی در اصفهان و تهران منجر شد. نمایش کمدی «مضحکه‌ی عجیب‌المخلوقات» با کارگردانی مشترک حسینعلی عمادی و هادی کیانی،که منتخب حضور در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده و از مهرماه امسال در سالن سینما فرهنگ خمینی‌شهر اصفهان روی صحنه رفته، با استقبال فوق‌العاده‌ی مردم و هنرمندان روبه‌رو شده و تاکنون حدود یک‌هزار مخاطب به تماشای آن نشسته‌اند که این تعداد مخاطب رکورد تازه‌ای در جذب حداکثری مخاطب محسوب می‌شود و نوعی این گروه را طلایه‌دار پرمخاطب‌ترین نمایش کمدی سنتی ایران کرده است».

او افزود:«این تعداد مخاطب در برهه‌ی زمانی اجرا، ارزش بالایی دارد و در نوع خود امر بی‌نظیری است. این اتفاق نویدبخش آنست که مردم همچنان با نمایش‌های شادی‌آور ایرانی ارتباط تنگاتنگی دارند. ضمن این‌که هنرمندانی نظیر دکتر داوود فتحعلی‌بیگی، آتش تقی‌پور، حسن اکلیلی، علی‌رضا استادی، سیروس همتی، عبدالرضا فریدزاده و مرشد محسن میرزاعلی نیز از این نمایش دیدن کرده‌اند».

نمایش مضحکه‌ی عجیب‌المخلوقات

رییس کانون نمایش‌های آیینی و سنتی با اشاره به اجرای نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» به نویسندگی و کارگردانی محمد حاج‌محمدی در تماشاخانه سنگلج گفت:«نمایش دیگری که با حمایت کانون نمایش‌های آیینی و سنتی روی صحنه رفته، نتیجه تلاش هنرمندانی از کرج است که به تهران آمده‌اند و در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته‌اند».

صفاری‌نژاد اضافه کرد:«در جهت حمایت از این دو گروه نمایشی،کتاب، فیلم و مشاوره‌های لازم را در اختیارشان قرار دادیم تا به اجرای بی‌نقصی برسند، چون کانون نمایش‌های آیینی‌سنتی بر اجرای نمایش‌های ایرانی با شیوه درست نمایش‌های آیینی، جذب مخاطب، آشنایی مردم و آشتی‌دادن آن‌ها با نمایش‌های ایرانی متمرکز است که در این رابطه، اجرای نمایش در اصفهان خیلی موفق بوده و با استقبال زیادی مواجه شد. در تهران نیز نمایش موفق «تقلیدنامه‌ی زال و رودابه» با استقبال تماشاگران همراه بوده و هنرمندانی نظیر استاد داوود فتحعلی‌بیگی، جواد انصافی، داوود داداشی، علی یداللهی، ناصر آقایی و حسین ظاهری به تماشای این نمایش نشسته‌اند».

گفتنی است نمایش کمدی «مضحکه‌ی عجیب‌المخلوقات» هر شب ساعت 20 در سالن سینما فرهنگ خمینی‌شهر اصفهان و «تقلیدنامه‌ی زال و رودابه»، هر شب ساعت 17:30 در تماشاخانه‌ی سنگلج میزبان علاقه‌مندان به نمایش‌های آیینی و سنتی هستند.

نمایش تقلیدنامه‌ی زال و رودابه
امتیاز دهید