کارگاه شهاب‌الدین عادل در جشنواره سینماحقیقت

شهاب‌الدین عادل، استاد سینما در هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» کارگاه «پژوهش تصویری و پژوهش برای تصویر» برگزار می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، شهاب‌الدین عادل متولد ۲۸ شهریور ۱۳۳۳ در دزفول و عکاس، مستندساز، پژوهشگر و استاد سینما و عکاسی و عضو هیأت علمی دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است.

او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی در رشته سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک است و دوره کارشناسی ارشد و دکترای پژوهش هنر را در دانشگاه هنر گذرانده است. عادل عکاس فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای ایران «باشو غریبه‌ی کوچک» به کارگردانی بهرام بیضایی،«بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد،«دختری با کفش‌های کتانی» به کارگردانی رسول صدرعاملی،«شوکران» و «گاوخونی» به کارگردانی بهروز افخمی و «ازدواج به سبک ایرانی» به کارگردانی حسن فتحی بوده. عادل همچنین سابقه انتخاب و داوری در چند دوره از جشنواره‌های سینمایی و دانشجویی را دارد.

شهاب‌الدین عادل، علاوه بر عکاسی و کارگردانی مستند، مقالات و کتاب‌های متعددی نوشته. او یکی از استادان کارگاه‌های آموزشی هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» است. مهرداد اسکویی و فرهاد ورهرام هم در این دوره جشنواره، کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از 27 آذر تا 2 دی‌ماه در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

امتیاز دهید